Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מתגרשים ? תעשו צוואה

    הקדמה :

    בני זוג מנהלים בדרך כלל מאבקי גירושין קשים ומייגעים בענייני חלוקת רכושם המשותף. רבים לא מודעים לכך כי אם מי מהם הולך לעולמו בטרם עת, הנותר בחיים יזכה לקבל את מירב הרכוש עליו הם נאבקו וזאת למרות ההליך המשפטי המכוער .

    עפ"י חוק הירושה עם מותו של בן הזוג יורש בן הזוג הנותר בחיים מחצית מכל רכוש הרשום על שמו והמחצית השנייה עוברת לילדי הצדדים .

    זכות הירושה של בני הזוג הינה בנוסף לחלקו של הנותר בחיים מכח חוק יחסי ממון במחצית הרכוש ללא כל קשר לירושה, משמע בדרך כלל הנותר בחיים זוכה לקבל 3/4 הרכוש מכלל הרכוש ואילו הרבע הנותרים בלבד עוברים לילדים.

    והנה המקרה של השבוע :

    בין יוסי ז"ל לבין אשתו שרה ( משרדינו ייצג את האישה ) התנהלו הליכים משפטיים קשים בבית המשפט לענייני משפחה .

    ביום קודר ועצוב נמצא יוסי ז"ל ללא רוח חיים בנסיבות טרגיות. המנוח הותיר אחריו שני ילדים קטינים , אשתו שרה והוריו הקשישים.

    הוריו הכואבים של יוסי הגישו תביעות שונות בין היתר בטענה כי יוסי בנם הוריש להם במסגרת צוואה שערך את כל עיזבונו, ועל כן לטענתם שרה וגם ילדי הצדדים אינם זכאים לרשת אותו כאמור בחוק לעיל.

    ההורים טענו כי יוסי ערך צוואה בעל פה במסגרתה הבהיר כי בשל הסכסוך בינו לבין אשתו הוא מותיר את כל רכושו להוריו באם יאונה לו רע .

    אגב כך יוער כי בין כלל הדרכים לעריכת צוואה קיימת האפשרות לצוואה בעל פה אך זאת בתנאים מסוימים הקובעים בחוק .

    במסגרת צוואה חוקית כל אדם רשאי לשלול כל זכות מיורשיו הקבועים בחוק כאמור בדרך כלל אשתו וילדיו, אם כי אגב כך במצב זה קיימת הזכות לתבוע את היורשים על פי הצוואה במזונות.

    בין הצדדים התנהלו הליכים משפטיים מחוסר ברירה אשר הגיעו לפתחו של בית המשפט העליון שבסופו של יום דחה את כל טענות ההורים וקבע כי שרה וילדי הצדדים הם היורשים והם בלבד משלא הוכח דבר קיומה של צוואה בעל פה כטענת הוריו של המנוח.

    משכך שרה קיבלה לא רק את חלקה במחצית הרכוש על פי חוק יחסי ממון אלא גם את חלקה כיורשת יחד עם ילדיה וגם חלקה כמוטב בקופת הגמל וביטוח החיים של המנוח .

    ומכאן לסיפור אחר באותו הקשר:

    במקרה אחר דני התגרש מאשתו ברכה שהסכימה להשאיר בבעלותו את ביתם המשותף רק כדי לקבל הגט המיוחל ומתוך הבטחה ואמונה כי ממילא הבית יישאר בבוא העת לילדי הצדדים אותם דני אהב ללא עוררין והוא אכן התכוון שרכושו במלואו יועבר אליהם .

    מבחינת דני הוא צלח את תביעותיה של ברכה עמה הוא חי יותר משלושים שנה, והוא יצא עם ידו על העליונה, אך לדאבונו מיטל חברתו הצעירה לחיים החדשים "גמרה " עליו ואחרי כשנה הוא מת מהתקף לב.

    מיטל "האלמנה הטריה" ללא כל היסוס תבעה את ילדיו של יוסי אפילו שהם עדיין קטינים וביקשה  כי מחצית מכל רכושו יהיה שלה ורק המחצית השניה תועבר לילדיו  וזאת בטענה כי היא הידועה בציבור שלו והלכה למעשה היא אלמנתו ושכזו היא יורשת מחצית הרכוש כדין.

    מיטל צדקה ומהרגע שהוכיחה בבית המשפט כי לא הייתה סתם חברה של דני ז"ל אלא הידועה בציבור שלו כאשתו , והנה ילדיו של דני משלמים את המחיר הכבד ביותר, הוריהם התגרשו, אביהם מת ואדם זר לחלוטין שנכנס לחייו מקבל חצי מרכושו אחרי קשר של שנה בלבד.

    והפתרון הוא :

    אם אתם יודעים כי הקשר הזוגי שלכם לא ניתן לאיחוי ואתם לא מעוניינים כי בן /בת הזוג יקבלו חלק מרכושכם ? או אם התגרשתם ואתם מבקשים להגן על ילדיכם מכל אפשרות של תביעה מבן/בת זוג חדשים בדף החדש שפתחתם לאחר הגירושין?  תערכו צוואה בדרך הנכונה ( מומלץ בפני עורך דין או נוטריון) ותקבעו זהות יורשיכם במפורש ובמקביל תדאגו לשנות את פרטי המוטבים בכל פוליסה או קופת גמל. רק כך תוכלו לקבוע את גורל רכושכם כשאתם כבר בעולם שכולו טוב לפי רצונכם ולא לפי תאוות הבצע של הזולת.

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      במדיה נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support