Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    בן מרדן – ביטול דמי מזונות

     

    ברגיל אין כמעט הגנה כנגד תביעת מזונות של ילדים והויכוח הוא תמיד סביב שאלת גובה הסכום שיחוב בו האב או אף האם לאור ההלכה הפסוקה משנת 2017 בבע"מ 919/15  .

    כל זה נכון כל עוד מתקיים קשר טבעי ורצוף בין ההורה לילד בגינו משלם האב את דמי המזונות .

    אלא שבאם הקטין מסרב להיות בקשר עם אביו והדבר הופך לנורמה אזי הלכה למעשה הקטין אינו זכאי למזונות מכח ההלכה הקרויה "ילד מרדן".

     

    אז מה דינו של בן מרדן?

     

    אב הטוען כי הילד אינו מעוניין בקשר ויוכיח כי הדבר לא באשמתו , אלא מתוך רצונו של הילד עצמו הן מסיבותיו שלו או שמא בשל הסתה לדוגמא מצד האם , יוכל לעתור לבית המשפט לביטול המזונות של אותו ילד כסוג של סנקציה אשר במהותה טמונה ההבנה כי לא יעלה על הדעת כי האבא ישלם מזונות לילד שניתק עמו את הקשר.

     

    האם בכל מקרה של העדר קשר מבטלים את המזונות ?

     

    ממש לא, ביטול המזונות הוא החריג ולא הנורמה, ורק במקרים בהם מוכח כי קיים נתק קבוע רצוף שאינו ניתם לריפוי ייטה בית המשפט תחילה להפחית המזונות ולבסוף לבטלם , ואילו במקרה של שאין נתק בקשר אלא בעיות בקיום זמני השהות , הפתרון אינו ביטול המזונות , אלא הטלת סנקציה על האמא לדוגמא בכל פעם שזמני השהות עם האב לא מתקיימים .

    כמו כן לרב ביטול מזונות קורה בגיל שהילד מביע דעתו בעצמו גם אם בהשפעת ההורה האחר , ולא בגיל צעיר מאד שלא ניתן "להענישו" בביטול מזונותיו, ובפועל הפסיקה החמירה עם הבגיר יותר מאשר הצעיר בגיל, כך נקבע במ"א 698/93 סולי נ' סולי .

     

    בפועל מגמת בתי המשפט העליון היא לצמצם בתוצאות של ההלכה בעניין בן ממשיך, וכי רק במקרים בולטים של מרדנות קשה אז כן לפטור מהמזונות , כאשר ברור שהמטרה העיקרית היא כן לחדש את הקשר בין ההורה לילדו תחילה ורק אם יוכח בית המשפט כי הדבר בלתי אפשרי שלא באשמתו של ההורה עצמו , אזי כן ישקול לבטל את המזונות .

     

    מה הדרך הנכונה לפעולה בעניין ברן מרדן?

     

    לפני שההורה רץ לבית המשפט בתביעע לביטול דמי מזונות בטענה של בן מרדן , יחכים לעשות באם יגיש תביעה בעניין טיפול בקשר בינו לבין הקטין ויעשה הכל בכדי שהדבר יצליח בתום לב מלא , ורק לאחר שיווכח כי אין סיכוי לדבר להגיש תביעה בעניין הפחחת המזונות באין מנוס .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה בצפון ?

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support