Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חלוקת רכוש בין בני זוג

     

    חוק יחסי ממון בין בני זוג :

     

    חלוקת רכוש בין בני זוג הקרויה גם איזון משאבים מבוססת על הוראות חוק יחסי ממון משנת 1973 הקובע מנגנון שיתוף ברור של חלוקה שווה של כל זכות או נכס שנצברה על ידי מי מבני הזוג החל ממועד הנישואין ועד לגירושין או אף מודע מוקדם יותר הקרוי המועד הקובע בדרך כלל מועד הפירוד בפועל או מועד נקיטת הליכים משפטיים.

     

    חלוקת רכוש בין בני זוג – איך זה עובד ?

     

    על מנת לאזן בין זכויות הממון שנצברו על ידי בני הזוג או אחד מהם במהלך הנישואין בהתאם לחוק יחסי ממון , כל צד רשאי להגיש תביעה לבית המשפט ואגב גם לבית הדין הרבני ( אך זאת במסגרת תביעה כרוכה לגירושין ) ובה בדרך כלל מבקש מינוי של מומחה ( אקטואר ) שיעריך את שווי זכויות וחובות הצדדים מכל מין וסוג וגם שמאי שישום את שווי נכסי הנדל"ן של בני הזוג ובסופו של יום בית המשפט מבצע חלוקה שוויניות של כלל הזכויות והחובות .

    זכויות וחובות הצדדים כוללים זכויות במקום העבודה כמו פנסיה גמל ועוד אך גם מוניטין ו/או חובות של עסק של מי מהצדדים גם אם הצד השני לא היה מעורב בו כלל ועיקר .

    יחד עם זאת החוב מחריג מספר נכסים ממסת האיזון ביניהם רכוש שהיה למי מהצדדים טרם הנישואין או נכסים שנתקבלו לזכות מי מהם בזמן הנישואין אך מקורם במתנה או ירושה . נכסים אלה קרויים "נכסים חיצוניים" .

    ישנם מקרים בהם בית המשפט יכול כן לקבוע שיתוף בנכס חיצוני זאת כאשר מוכחת כוונת שיתוף ו/או ערבוב בין הנכסים החיצוניים לנכסים שנצברו לאחר הנישואין, כך לדוגמא הוספת שם בן או בת הזוג לחשבון או בניה על קרקע של אחד הצדדים או מיזוג הכספים טרם הנישואין עם כספים משותפים ורכישת נכס משותף .

    כל מקרה נדון ומוכרע על ידי בית המשפט לגופו בהתאם לנסיבות ואין כלל ברזל בהקשר זה מלבד הנטייה עת המדובר בדירת מגורים בה התגוררו הצדדים להקל על הצד הטוען לשיתוף אלא אם לא הייתה כל כוונת שיתוף וכו' ועל כן למרות שקיימים מקרים רבים בהם בית המשפט מכיר בשיתוף של בני הזוג בבית ישנם מקרים אחרים שלא כך הם פני הדברים.

     

    מה דין בית המגורים ?

     

    רבות מהתיקים בבתי המשפט מתנהלים סביב זכויות בבית מגורים כאשר קיימת טענה שהבית נבנה או נקנה לפני הנישואין והגם שהחוק מחריג נכס מלפני הנישואין עדיין ניתן להוכיח כוונת שיתוף שתקים עילה לבן הזוג הלא רשום לקבל חלק בבית המוגדר כ "גולת הכותרת " אך אין הדבר אומר כי לעולם הבית מתחלק בין השניים וכל מקרה מבחן לגופו .

    ההלכה הפסוקה בענייו זה נקבעה בבע"מ 1398/11 .

     

    חלוקה לא שוויונית על פי חוק יחסי ממון:

     

    ברגיל החלוקה של הזכויות היא שווה אלא שהחוק ( סעיף 8 לחוק יחסי ממון) מסמיך את בית המשפט להורות על חלוקה לא שוויונית במקרים המתאימים והגם שהמדובר בחריג של הכלל ישנם מצבים שאכן סעיף זה מסייע לעשיית צדק לדוגמא במקרים של אלימות קשה .

     

    כיצד לדאוג לחלוקה שווה:

     

    כשאתם ניצבים במאבק משפטי סביב הרכוש המשותף הליווי המקצועי של עורך דין מנוסה בדיני משפחה שיודע לפרוס בפניכם הכל על השולחן מחד ומאידך יודע כיצד להשיג כל המידע הדרוש אודות הצד השני יבטיח לכם כי תקבלו את המגיע לכם על פי החוק.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      דיני משפחה נוספים

      עורך דין הסכם ממון

        עורך דין הסכם ממון נחוץ לזוגות העומדים להתחתן מרצון למנוע מאבקים משפטיים עתידיים , או לאלו הנשואים המעוניינים לשמור על הביטחון והשקט הנפשי בחייהם המשותפים...

      המשיכו לקרוא >

      אלימות במשפחה

        לצערינו, אנו עדים למקרים רבים וקשים של אלימות במשפחה. מדי יום שומעים על עוד רצח וכל פעם בדרך אכזרית אפילו יותר ויותר זאת מלבד מקרה...

      המשיכו לקרוא >

      צו הגנה

        צו הגנה הוא צו אשר בית המשפט יכול לתת כנגד בן (או בת) משפחה, המאפשר להרחיק אדם מביו ולהגביל את אפשרותו לבוא במגע ובקשר עם...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support