Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    מה זה אומר ידועים בציבור? עורך דין ענייני משפחה

     

    השם המלא של המונח המשפטי ידועים בציבור , הוא ידועים בציבור כנשואים, פשוטו כמשמעו שני בני זוג שהציבור רואה בהם בנסיבות כזוג נשוי לכל דבר ועניין , כאשר דרישת החוק לצורך הגדרת בני הזוג כידועים בציבור , ניהול משק בית משותף וחיי משפחה .

    הווה אומר חבר וחברה אף אם הם שנים יחדיו לא הופכים לידועים בציבור כל עוד אינם מתגוררים תחת קורת גג אחת לרב ומנהלים משק בית משותף כזוג נשוי.

     

    האם ידועים בציבור שותפים ברכוש כמו זוג נשוי?

     

    התשובה היא שלילית. המדינה מבקשת לעודד בני זוג כן להינשא זל"ז , ועל כן להבדל מבני זוג שמרגע נישואיהם הופכים להיות שותפים באופן מיידי בכל רכוש שנצבר על שם מי מהם לאורך הנישואין אף אם נרכש רק על ידי אחד מהם או נרשם רק על שמו , הרי ידועים בציבור חייבים להוכיח כוונת שיתוף ספיציפת ברכוש הנטען שאם לא כן תביעתם לא תתקבל.

     

    האם ידועה בציבור זכאית למזונות אישה ?

     

    להבדל מאישה נושאה הזכאית למזונות מבעלה מכח הכתובה , הרי ידועה בציבור חייבת להוכיח תלות בבן הזוג בכדי להצדיק חיובו במזונות, בעיקר מזונות לאחר פירוד כפי שנפסק בבית המשפט העליון בשם "מזונות משקמים" שמטרתם להעניק רשת ביטחון לאישה לפרק זמן מסויים לאחר הפירוד מכח עקרון תום הלב .

    ידועים בציבור וירושה ?

     

    עיקר הזכויות של ידועים בציבור הם דווקא לאחר פטירה ולא בשעת פירוד, כפי שנאמר לעיל מזונות אישה וחלוקת רכוש אינה דבר בטוח במסגרת היחסים בין ידועים בציבור, להבדל אלפי הבדלות מזכויות מכח חוק היורשה המוענקים לבן או בת הזוג הנותר בחיים לאחר פטירת שותף דרכו שעה שהוא הופך לאלמן/ ה במיידי ובפועל יורש כאילו בני הזוג נשואים לכל דבר ועניין קרי ירושת מחצית הרכוש של הנפטר.

     

    כיצד ניתן למנוע זכויות ידועים בציבור?

     

    יש לערוך הסכם ממון שיקבע הפרדה רכושית ברורה בין הצדדים הן ברכוש הקיים והן ברכוש העתידי בכדי להימנע ממאבקים משפטיים בעתיד ככל שזו הכוונה של הצדדים.

    אגב הסכם זה להבדל מהסכם בין בני זוג נשואים לא חייב אישור נוטריון או בית משפט ודי בחתימת הצדדים עליו , אם כי בני זוג המבקשים כן לקבל אישור מבית משפט יוכל לעשות כן.

     

    האם הסכם ממון גובר על הירושה ?

     

    ידועים בציבור שחותמים על הסכם ממון סבורים בדרך כלל כי די בהפרדת רכוש על פי ההסכם בכדי לבטל גם זכויות של הידועים בציבור באם מי מהם הולך לעולמו, והמדובר בטעות מרה העלולה בעיקר לפגוע בילדי הידועים בציבור כאשר בהעדר צוואה בנוסף להסכם הממון בה יקבע רצונו של בן או בת הזוג לאחר פטירה , הרי מי שנותר בחיים לרב יזכה כיורש חרף הסכם הממון הקובע כי אינו שותף ברכוש של רעהו.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה בצפון ?

     

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support