Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ממזרות ובדיקת רקמות DNA

     

     מי האבא ? הבעל או המאהב !    

     

    הקדמה :

     

    אין ספק כי אחת מהסיבות העיקריות הגורמת לגירושין היא הבגידה או בשפת ההלכה "ניאוף" של מי מבני הזוג .

     

    כאשר אישה רועה בשדות זרים והדבר מוכח בדרך הראויה בבית הדין הרבני הרי שהיא " אסורה על בעלה ועל בועלה " .

    בדין העברי אישה נשואה המקיימת יחסי מין עם גבר זר ונולד ממנו ילד הוא עלול להיחשב כממזר דבר שיש לו השלכות קשות ביותר בעיקר על הילד עצמו .

    על מנת שלא לפגוע בילד לא בנקל תיעשה בדיקה להוכחת האבהות והחוק אוסר זאת בתכלית.

    וכאן טמונה בעיה חברתית לא פשוטה שעה שבמציאות ישנם מקרים שהאב הרשום אינו האב הביולוגי והדבר ידוע לכולי עלמא אך לא ניתן להצהיר על כך רשמית ולמעשה האב הרשום משלם מחיר בדרך כלל לא רק מעצם הבגידה בו אלא בשל יחוס הנולד אליו באופן אוטומטי .

     

    והנה הסיפור מפתחו של בית המשפט לענייני משפחה :

     

    עופרה צעירה בהריון הגיעה עם בחיר ליבה נתן לביה"ד הרבני וביקשה להירשם לנישואין ואף ביקשה כי בית הדין יכריז כי בחיר ליבה הוא אבי העובר שבבטנה.

    עד כאן הכל נראה תקין , אלא שבירור קצר העלה כי עופרה הינה גרושה טרייה מאד מבעלה תומר ומיד עלה חשד בנוגע לזהות האב.

    ביה"ד דרש אישור רופא לגבי "גיל" העובר ואז התברר שהיא "נקלטה" לפחות שבוע ימים, לפני מתן הגט מבעלה.

    בית הדין ניסה לברר עם עופרה האם קיימה יחסי מין עם בחיר ליבה, לפני שקיבלה את הגט והיא הצהירה בלהט: "מה פתאום, היינו רק ידידים".

    בית הדין לא ויתר ושאל : "אז מתי קיימתם לראשונה יחסי מין" והיא ענתה:"ביום שבו קיבלתי את הגט".

    הרבנים התרעמו ואמרו לצעירה:"הרי הוסבר לך בבית הדין ביום קבלת הגט שאת אסורה להינשא במשך 92 ימים"??  "נכון" ענתה הצעירה והוסיפה: "להינשא אסור אבל סקס חשבתי שמותר".

    הרבנים כעסו ובצדק הרי אסור להינשא בטרם עברו 92 יום מיום קבלת הגט, כדי שיוכלו להבחין בין עובר מזרע הבעל הקודם לעובר מזרע הבעל החדש.

    הרבנים המשיכו בשאלות לבירור העניין "האם יכול להיות שהעובר הוא של בעלך" והיא ענתה :" לא היה לי כל קשר מיני עם בעלי זה למעלה משנה." הרבנים ביקשו לקרוא לתומר הבעל לשעבר אשר סיפר שמספר חודשים לפני הגט, הם שכבו, אבל הוא לא חושב שהעובר שלו. עוד סיפר הבעל שהם החליטו להתגרש כי היא בגדה בו עם נתן בן הזוג הנוכחי שלה.

    לא היה ספק שההריון נקלט טרם גירושיה של עופרה היינו ממערכת יחסים אסורה על פי הדת, שהתנהלה בתקופה שהייתה נשואה לתומר ואם הרבנים יכריזו שנתן החבר הנוכחי של  עופרה הוא האב של התינוק, משמעות ההכרזה היא שהתינוק ממזר על פי ההלכה דבר שיש לו השלכות חמורות כך שאסור יהיה לו/לה לשאת אשה / גבר יהודי. איסור על החיתון נמשך גם לגבי ילדי ממזרים, נכדיהם, בני ונכדי נכדיהם, וכך הלאה – עד דור עשירי.

    על מנת למנוע את "כתם" הממזרות יצרה ההלכה היהודית כלל הקובע "רוב בעילות אחר הבעל". כלומר יוצאים מנקודת הנחה כי למרות החשש לבגידה העובר נחשב כבנו של הבעל אשר סביר כי קיים יחסים עם האישה יותר מהמאהב .( בפועל הדברים הפוכים לדעתי) . ואגב גם בדיקת רקמות לא תעזור לבעל כי לא ניתן לעשות שכזו עפ"י החוק מחשש לקביעת הממזרות ולמעשה הוא נשאר אב בעל כורחו ירצה או לא.

    הבעיה הנוספת היא מי יממן את צרכי התינוק, הרי כל הצדדים הבעל הצעירה והמאהב מצהירים שהתינוק הוא של המאהב ועל כן כדי לפתור את הבעיה שאלו הרבנים את נתן המאהב המאוכזב, האם הוא מוכן לממן את כל צרכי התינוק, כאילו היה אביו, גם אם ייקבע שהתינוק אינו שלו. המאהב הצהיר כי הוא מוכן לכך.לפיכך קבעו הרבנים כי התינוק הוא של הבעל אבל מי שצריך לממן את צרכיו כאילו היה בנו… הוא המאהב.

    בדרך זו הצילו הרבנים את התינוק מגורל של הכרזה כממזר.

    אלא שעבור עופרה הסיפור לא הסתיים הרי מכיוון שהיא נכנסה להריון לפני הגירושין, המשמעות היא שהיא ששכבה עם המאהב בתקופת נישואיה ולכן חלה עליה ההלכה הקובעת " אסורה לבעלה ולבועלה" והמשמעות היא, שבעל המוכיח כי אשתו בגדה בו, יהיה חייב לגרשה ובית הדין יכפה עליה לקבל גט ואם ידוע שם המאהב עימו בגדה האישה, יוסיפו את שמו לכתב הגט והיא לא תוכל להינשא לו.

     

    סוף דבר – האישה בגדה, הבעל הפך לאבא לילד לא שלו, אותו יממן המאהב , שלא יכול להתחתן עם אימו .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      בקשה ליישוב סכסוך

        סכסוכי משפחה הם רבים ומגוונים הבולטים בהם הם הליכי הגירושין וכל הכרוך בהם , אך גם סכסוכים בין אחים, בין הורים לילדיהם, בין עוד קרובי...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support