Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ביטול צוואה – עורך דין ירושה וצוואות בצפון

     

    על הצוואה ועל העוקץ

     

    הקדמה :

     

    צוואה מתחילה בעריכתה וחתימתה על ידי המצווה אך היא נעדרת תוקף של ממש ללא צו קיום צוואה הניתן על ידי הרשם לענייני ירושה לבקשת המעוניין בדבר וזאת רק לאחר פטירת המצווה.

    הרשם לענייני ירושה אינו חותמת גומי בידי המבקש אלא שהוא אמון על בירור נכונות הצוואה על פניה, וככל שמתעורר בלבו חשד לפסול במעשה הצוואה, שומה עליו להעביר הנושא לבדיקת האפוטרופוס הכללי מטעם המדינה ו/או להכרעת בית המשפט אף אם אין בנמצא מי שמתנגד לה.

    ישנן כמה צורות לאופן בו נערכת צוואה והדרך הנפוצה ביותר היא צוואה בעדים הנערכת בדרך כלל גם אם לא חובה במשרד עורך דין ובנוכחות שני עדים לפחות .

    על פניו ניתן להניח כי עורך הדין אמון על ביצוע הוראות החוק וכי יפעל אך ורק לטובת האינטרס של הלקוח שלו במקרה זה המצווה ולא לאינטרסים האישיים שלו , אך לצערנו גם אם לא מדובר בתופעה רחבה,  לא פעם מתגלים סיפורים מזעזעים של ניצול קשישים דווקא על ידי בני משפחותיהם או על ידי עורכי דינם .

     

    והנה מקרה אמיתי להדגמה מפתחו של בית המשפט לענייני משפחה:

     

    שרה קשישה בת 84 הלכה לעולמה בשנת 2008 בעודה שוהה בבית אבות סיעודי . לא חלף זמן רב והנה צעיר בשם ראמי ( השם אמיתי ) מגיש בקשה לרשם לקבלת צו לקיום צוואה שבידיו שנטען כי היא צוואתה של שרה ז"ל ולפיה הוא היורש הבלעדי של כל רכושה.

    הרשם אשר הבין שאין כל קשר משפחתי בין ראמי למנוחה, חשד באמינות הצוואה ועל כן העביר דיווח לאפוטרופוס הכללי אשר איתר ביוזמתו את דנה בתה של שרה המתגוררת בפולין.

    דנה  הגישה  מיד התנגדות לצוואה ובהליך זריר יחסית הוכח בפני בית המשפט לענייני משפחה בחיפה כי בעת חתימת המנוחה על הצוואה היא הייתה חולת אלצהיימר במצב קשה ואף סמוך לפני פטירתה נמצאה זרוקה ברחוב במצב רע מאד.

    משכך ביטל בית המשפט את הצוואה וקבע כי דנה היא היורשת היחידה של עיזבון אימה המנוחה, אלא שכאן לא תם הסיפור .

    להפתעתה של דנה היא גילתה כי ראמי שטען שהכיר את המנוחה לפני כעשור והוא היה לה כמעין בן שאין לה, לא הסתפק בחתימתה על הצוואה, אלא שהוא החתים אותה בנוסף לכך במועד מוקדם יותר על הסכם מתנה בפני עורך דין ולפיו היא העניקה לו את זכויותיה בדירה שבבעלותה וזאת חינם אין כסף כמובן !!

    עוד הובהר לבת כי מי שסייע לראמי היה שכנו ומכרו  עו"ד חיג'אזי ( השם אמיתי ) אשר שלא במפתיע מתברר כי רכש מראמי עצמו את הדירה בדיעבד , אותה ידע למכור בסמוך לאחר מכן  לבני הזוג קורלינסקי . ( השם אמיתי ).

    בתביעה שהגישה דנה לביטול הסכם המתנה על מנת לזכות בדירה שהיא עיקר העיזבון, היא טענה להשפעה בלתי הוגנת של ראמי על אמה המנוחה בין היתר בכך שניצל את מצבה הנפשי והפיזי הרעוע ולאחר שלקתה בדמנציה חמורה, זאת כאשר עו"ד חיג'אזי היה שותף למעלליו, וכך גם בני הזוג קורלינסקי  שהתעלמו מהבעייתיות בביצוע העסקה בעוד המנוחה בחייה !!!

    השופטת שושנה שטמר ציינה, כי מכח הראיות שהובאו בפניה לא סביר שראמי הכיר את שרה ז"ל כעשר שנים לפני החתימה על הצוואה והסכם המתנה, אלא רק בסמוך לעריכת המסמכים, וכי לבטח לא דאג לה , אלא שהוא ניצל את מצבה הקוגניטיבי הירוד כדי לנשלה מרכושה.

    השופטת קבעה כי גם עו"ד חיג'אזי לא טמן ידו בצלחת משידע היטב שחברו ראמי המהולל מנצל את המנוחה או לכל הפחות חשד בכך ועצם את עיניו בכוונה.

    לגבי בני הזוג קורלנסקי קבעה השופטת כי גם אם לא הייתה להם כל כוונת זדון, הרי בכל זאת הם חשו בבעייתיות שבעסקה ופעלו בחוסר תום לב בקיומה.

    משכך השופטת ביטלה את הסכם המתנה והורתה על העברת הבעלות בדירה לדנה ולדנה בלבד, ועוד חייבה את  ראמי ואת עו"ד חיג'אזי בהוצאות ושכ"ט עו"ד בסך 50,000 ₪.  ועוד 7000 ₪ מבני הזוג קורלינסקי .

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בדיני ירושות וצוואות  ,עורך דין מומלץ בדיני צוואות וירושות ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני צוואות וירושות בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support