Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הברחת רכוש – עורך דין ענייני משפחה בצפון

     

    הברחת רכוש בזמן ניהול הליכי גירושין

     

    לא אחת בזמן ניהול הליכי הגירושין מגלה אחד הצדדים כי רעהו כבר שינה בפועל את המציאות הכלכלית של הצדדים בין השאר העביר כספים מחשבונותיו לאחרים, מכר נכסים או ייצר חובות שלא ברור מה פשרם וכל זאת במטרה לסכל או לצמצם ככל הניתן בחלקו של הצד השני ממנו הוא מבקש להתגרש.

    בדרך כלל פעולות אלו מתרחשות סמוך לפני הגשת הליכים משפטיים וקשה מאד שבתי המשפט יאפשרו בחנה מדוקדקת "פנקסאות" בין בני זוג למשך שנים אחורה , אלא כל מקרה מקבע לפי נסיבותיו כאשר ברמה העקרונית המדובר בבחינת פעולות בחודשים האחרונים טרם הגשת תביעה או פירוד בין השניים .

     

    האם כל פעולה נחשבת להברחת רכוש?

     

    לא. ישנן פעולות במהלך הנישואין שהן טבעיות לחלוטין כאשר מצד אחד ההבנה היא שכל מה שנצבר משותף מכח חוק יחסי ממון, אך מצד שני לכל אדם יש עצמאות כלכלית בזמן הנישואין שעה שהזכות של הצד השני לאיזון משאבים נקראת "זכות אובליגטורית דחויה" שמשמעה כי חלקם של הצדדים יחושב בזמן הגירושין למעשה ולא לפני , ומשכך פעולות טבעיות שבן או בת זוג עושים על דעת עצמם בדרך כלל לגיטימיות לחלוטין.

    מאידך פעולות חוזרות בסכומים גדולים ובאופן לא מוסבר בוודאי שיש בכך כדי לעורר חשש כבד להברחת רכוש בכוונה תחילה להרע לצד האחר.

     

    מה אפשר לעשות כנגד הברחת רכוש?

     

    תחילה מייד עם הגשת תביעה לבית המשפט יש לבקש צווי עיקול זמניים בתקווה לפחות "לתפוס" זכויות שנותרו ולמנוע הברחתם בין השאר בכדי לאפשר מרכוש זה את השבת חלקו היחסי של התובע באשר לרכוש שהוברח , בנוסף יש לבקש צו הסרת חיסיון באמצעותו אפשר יהיה להתחקות אחר מעשיו והתנהגותו של בן הזוג החשוד בהברחת רכוש , וכמובן לבקש מינוי של אקטואר מומחה מטעם בית המשפט שיוענקו לו סמכויות חקירה מורחבות בכדי לנסות ולקבל תמונה מלאה ולאפשר לבית המשפט להכריע במחלוקת.

    אגב כך נטל ההוכחה מוטל על הצד הטוען להברחת רכוש ואין להקל ראש בכך בכדי שלא להפסיד את הזכויות שלכם מפאת טעמים פרצודוראליים .

     

    סעיף 8 לחוק חסי ממון

     

    במקרים המתאימים מוסמך בית המשפט לחרוג מחלוקה שוויונית למען עשיית צדק ובכך כן לשפות את הצד שנפגע מהברחת הרכוש, ואילו בהתאם לסעיף7 לחוק יחסי ממון ניתן אף להקדים את מועד האיזון כך שיחול טרם הברחת הכספים בכדי לאיין את מעשה ההברחה ולהבטיח כי בן הזוג הנפגע יקבל את חלקו במלואו.

    מה תפקידו של עורך דין ענייני משפחה בצפון ?

    עורך דין ענייני משפחה בצפון יסייע לכם להגן אל הזכויות שלכם לא רק אלו הקיימים אלא גם מה שהוברח וחובה להיעזר בעורך דין ענייני משפחה מומחה בתחום בעל ניסון רב השולט בכל הכלים האפשריים למימוש המטלה.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support