Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    בן מרדן- ביטול מזונות

     

    לא רוצה לראות את אבא ? לא תקבל מזונות!

     

    הקדמה :

     

    חובת תשלום דמי מזונות עבור הקטינים מבוססת על הדין האישי החל על ההורים כך שהדין העברי הוא המכריע לענייני חיוב האב היהודי במזונות ילדיו .

    הזכות של האב לפגוש בילדיו לא רק למענו הוא אלא גם לטובתם ולהתפתחותם התקינה נובעת לא רק מהמוסר וממחקרים פסיכולוגיים רבים אלא גם על פי חוק הכשרות והאפוטרופסות המשפטית החל בישראל .

    והשאלה מה קורה אם האב לא מצליח לראות את ילדיו האם הוא עדיין חייב במזונות?

     

    והנה מקרה מפתחו של בית המשפט לענייני משפחה:

     

    לשי ויפה אנשים אמידים ממרכז הארץ נולדו שלושה ילדים וחייהם היו מלאי שמחת חיים , עד אשר שי הכיר את אביבית צעירה רווקה וסקסית. האהבה פרחה בין השניים והעתיד היה זוהר רחוק מעיניה של יפה .

    חלפו השנים וטיול ביאכטה הביא עימו הריון של אביבית ותשעה חודשים מאוחר יותר  בא לעולם הבן המשותף אביעד . שנים הסתיר שי את הקשר עם אביבית ואיש לא ידע אודותיו למרות שהוא הכיר בו ואף שילם עבורו מזונות עפ"י הסכם בסתר שעשה עם אביבית ממנה נפרד בינתיים !

    אביעד הקטן פגש בשי אך לא ידע שהמדובר באביו עד אשר יפה הלכה לעולמה בטרם עת בעוד אביעד בגיל חמש. שי התוודה בפני ילדיו אודות הקשר שלו עם אביבית והבהיר לילדיו כי יש להם עוד אח שלא הכירו והוא אף חידש הקשר שלו אביבית. הקשר בין השניים נמשך חצי שנה בלבד.

    מאז ניסה שי להיות בקשר עם בנו אביעד, אך במשך מספר שנים אביבית שיחקה בו כרצונה קבעה לו כחפץ ליבה את ההסדרים הנוחים לה לאחר שהסבירה כמובן לאביעד כי שי הינו אביו , היא דאגה שהמפגשים יהיו רק בביתה ובדרך כלל כאשר אביעד עסוק עם חבריו שהיא הזמינה בכוונה לבית ו/או אורחים  נוספים ולמעשה לא ניתנה לשי אף הזדמנות עד הגיעו של אביעד לגיל 9 בערך לבלות עם בנו ולו פעם אחת שלא בנוכחות פקחית האו"ם האמא אביבית !

    כמובן ששי שילם בינתיים מזונות באופן קבוע בסכום לא מבוטל של 2000 ₪ בחודש. בגיל 9 מאס שי בהתנהגותה של אביבית שככל הנראה חשבה כי אביעד הינו "רכוש" בבעלותה ולא ילד משותף של הצדדים. שי הגיש תביעה לבית המשפט וביקש לקבוע הסדרי ראיה הולמים בינו לבין בנו ואף הודה כי לא עמד בעבר בהסדרי ראיה כפי הצורך אלא שביקש לשקם  את הקשר בינו לבין הקטין אשר החל מתעלם ממנו ואף נמנע לפגוש אותו לטענתו בשל הסתה מצד האמא אביבית. שי טען כי ככל שהקטין לא יסכים לקשר עימו אין הוא זכאי  ממנו למזונות.

    ההליך המשפטי בבית המשפט לענייני משפחה בת"א ארך כחמש שנים במהלכם הוגשו חוות דעת של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים , בעוד שי מנסה בכל מאודו לחדש את הקשר ואילו אביבית עושה הכל בכדי לסכל את הקשר בטענה שאביעד הקטין לא רוצה בקשר עם אביו !!!

    אביבית הטילה למעשה כל האחריות בבעיות הקשר בין הקטין לאביו על שכמו של שי והתגוננה בטענה ההזויה כי אביעד לא רוצה את הקשר וכי טוב לו  יותר הנתק עם אביו וכל זאת מבלי שעלתה כל טענה כנגד שי שמא הוא אלים וכיוצ"ב !!

    בית המשפט החליט בצעד אמיץ כי למרות חובתו של האב לשלם מזונות לבנו עד גיל 15 באופן מוחלט ( עפ"י הדין העברי) והואיל ואביעד הינו בן 14 וחצי ,כי דמי המוזנות יופחתו למחצית היינו 1000 ₪ וזאת עד הגיעו לגיל 15 קרי בעוד כחצי שנה ואילו ממועד זה ואילך וככל שלא יחודש הקשר דמי המזונות יבוטלו לחלוטין.

    בית המשפט אימץ למעשה את ההלכה הפסוקה הקרויה " בן מרדן" והטיל על האם אחריות בנתק והשנאה שיש אצל הקטין כלפי אביו ולמעשה נתן לקטין ולאם הזדמנות לשתף פעולה ולקיים קשר נורמאלי עם האב כדי להמשיך ולזכות בדמי המזונות שאם לא כן לא יעלה על הדעת שילד שאינו מכבד את אביו ולא רוצה בקשר עימו ללא סיבה אמיתית הנוגעת להתנהגות האב יקבל גם דמי מזונות ולהפוך את האב לכספומט בלבד.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support