Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    זכויות ידועים בציבור

     

    מה זה ידועים בציבור ?

     

    ידועים בציבור זה מונח משפטי המגדיר את יחסיהם של שני בני זוג המנהלים משק בית משותף ומתנהלים כבני זוג נשואים מבלי שהם באמת התחתנו זל"ז  . אין המדובר בקביעה של בני הזוג עצמם זאת אומרת בני זוג לא יכולים לקבוע לעצמם שהם ידועים בציבור אם הם לא על פי הגדרת החוק .

     

    ידועים בציבור ? גם חברים ?

     

    לא כל זוג חברים הם נחשבים ידועים בציבור גם אם הם מנהלים זוגיות ארוכת שנים כל עוד לא התגוררו יחד והראו סימני זוגיות של ממש אם כי אין חובה לפתיחת חשבון בנק למשל .

     

    "משפחה וניהול משק בית משותף. המבחן הסובייקטיבי, המשמש בסיס לקביעת היחסים בין בני – זוג כ'ידועים בציבור' הביא להרחבתם של אמות המידה המאפשרות הכרה במערכת יחסים זו והקל בדרישה למקום מגורים משותף אחד וקבוע. העדרו של מקום כזה כמקום קבוע ששני בני – הזוג מתגוררים בו לא שלל את האפשרות להיחשב כידועים בציבור ואולם, אין הקלה ואין ויתור על דרישת המגורים ודי אם היא מתקיימת 'פעם אצלה' 'ופעם אצלו' רכיב זה היווה ומהווה גם היום תנאי מוחלט , מהותי ובסיסי שבלעדיו אין הכרה במערכת יחסים בין בני – זוג כיחסים של 'ידועים בציבור' (תמ"ש (משפחה תל אביב – יפו) 35924/99 ד.ו. נ' י.א) פורסם בנבו, 15.5.2006).

     

    האם חובה לדווח לביטוח לאומי על היותכם ידועים בציבור?

     

    לא ממש אלא אם כן ביטוח לאומי דורש זאת במקרים כגון הענקת הבטחת הכנסה לאמא חד הורית המופסקת ככל שאכן יש לה בן זוג קבוע המתגורר עמה ואי הדיווח אף עלול לגרום לבעיות לא מעטות על גבול עבירה פלילית ותביעה כספית להשבת כל קצבה ששולמה שלא בצדק. יחד עם זאת כן כדאי לעדכן את המצב  במידה ומי מהשניים הולך לעולמו דבר המזכה בקצבת שאירים .

     

    האם בני זוג ידועים בציבור יש להם אותן זכויות כמו זוג נשוי?

     

    ממש לא בני זוג נשואים יש להם זכויות הנובעות מידית מקשר הנישואין כמו מזונות אישה למשל וגם שיתוף בכל רכוש שנצבר במהלך הנישואין גם אם נרכש או נצבר על שם אחד מבני הזוג בלבד. להבדל ידועים בציבור זה לא מובן מאליו שכן יש זכויות כאלה גם ביחס למזונות אישה אך בעיקר ביחס לרכוש כי להבדל מזוג נשוי יש חובה להוכיח כוונת שיתוף מפורשת וספציפת ביחס לרכוש שנצבר והדבר לא קל . הזכות המשמעותית ביותר אותם מקבלים ידועים בציבור היא דווקא בעת פטירת מי מבני הזוג בעוד הנותר בחיים נחשב כבן זוג יורש לכל דבר ועניין דבר המעניק זכויות בהיקף משמעותי ביותר . לכם מומלץ מאד לבני זוג שמתגרשים לערוך צוואה לטובת ילדיהם במידה והם לא היו רוצים שהידועים בציבור שלהם בחיים החדשים יקחו לילדיהם מחצית מהרכוש כיורשים .

     

    האם יש הבדל בין ילדים של בני זוג נישואין לבני זוג ללא נישואין?

     

    ממש לא גם בעניין המשמורת וגם בעניין המזונות של הילדים הדין אותו דין ושאלת הנישואין הפורמאלית אינה רלבנטית בכלל .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      סרבנות גט- מאסר בכלא

        את מסרבת לקבל גט? יש סיכוי שתהיי בכלא   הקדמה:   גירושין על פי ההלכה היהודית נעשים בהסכמה חופשית מרצון טוב ואין לבית הדין סמכות להורות על מתן צו...

      המשיכו לקרוא >

      בקשה ליישוב סכסוך

        סכסוכי משפחה הם רבים ומגוונים הבולטים בהם הם הליכי הגירושין וכל הכרוך בהם , אך גם סכסוכים בין אחים, בין הורים לילדיהם, בין עוד קרובי...

      המשיכו לקרוא >

      מזונות אישה

        אחת מחובותיו המרכזיות של בעל  יהודי כלפי אשתו הינה כי יישא במזונותיה קרי יפרנס אותה כל עוד הוא נשוי לה וכל עוד אין עילה בדין...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support