Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חוק הירושה וחוק יחסי ממון

     

    מי הם היורשים על פי חוק הירושה?

     

    חוק הירושה קובע ברירת מחדל לפיה נקבעים מראש מי הם יורשיו של כל אדם שהולך לעולמו כאשר בראש ובראשונה מוגדר חלקם של בן הזוג הנותר בחיים , שחלקו משתנה בהתאמה לפי מי עוד נותר מקרוביו של המנוח בנוסף לבן/ ת הזוג ?

     

    ומה חוק הירושה קובע לגבי זהות היורשים?

     

    חוק הירושה קובע כי ככל שהאדם מותיר אחריו בן/בת זוג וילדים או הורים (שלו) אזי חלקו של בן הזוג שנותר בחיים הוא חצי מכלל הרכוש ואילו הילדים או ההורים יורשים החצי הנוסף . הילדים קודמים להורים. וככל שנשארים בני משפחה אחרים ( לא ילדים ולא הורים ) למשל אחים אזי חלקו של בן הזוג שנותר בחיים עומד על 2/3 מכלל הרכוש כאשר בית מגורים ששימש בני הזוג , רכב ותכולת הבית ישוייכו לו בלעדית .

     

    האם יש קשר בין חוק הירושה לבין חוק יחסי ממון?

     

    בהחלט שכן . חוק יחסי ממון קובע את חלקו של בן הזוג במהלך חיי הצדדים כך באם למשל נרכש נכס במהלך הנישואין שאף אם נרשם על שם אחד מבני הזוג הוא נחשב משותף ועל כן לאחר פטירת מי מהם ועל ממת שהנותר בחיים יקבל את מלוא חלקו הן לפי חוק הירושה והן לפי חוק יחסי ממון, יש להגיש תביעה לאיזון משאבים לקביעת היקף העיזבון כאשר משמעותה שבן הזוג שנותר בחיים יקבל מחצית הרכוש לא בתור יורש אלא בתור בו זוג , חלק זה נגרע למעשה מהעיבון של הנפטר ולמעשה אותו נכס שהיה רשום על שמו בלבד רק מחציתו ייחשב לעיזבון שיש לחלק לפי חוק הירושה , ובכך אותו בם זוג שנותר בחיים מקבל למעשה 1/2 כבן זוג ועוד 1/2 מהחצי הנוסף קרי 1/4 כיורש ובסופו של יום חלקו באותו רכוש הוא 3/4 ושאר היורשים יקבלו את ה 1/4 הנותר בלבד.

     

    האם זוג בהליכי גירושין יורשים אחד את השני?

     

    בוודאי וכדי למנוע מצב מעין זה מומלץ מאד לכל מי שמנהל הליכים משפטיים לגירושין לערוך צוואה לפיה יקבע מי יורשיו באם חלילה ילך לעולמו טרם סיום ההליכים שאם לא כן הרי למעשה הוא משאיר את הוראות חוק הירושה המטיבות עם בן הזוג שנותר בחיים עמו הוא נאבק . כמו כן לאחר הגירושין מאד מומלץ לערוך צוואה כדי לוודא כי הרכוש יעבור לילדים שאם לא כן כל ידוע או ידועה בציבור יהיו זכאים למחצית מאותו רכוש עליו נלחמתם ואותו יקחו מילדיכם.

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בדיני ירושות וצוואות  ,עורך דין מומלץ בדיני צוואות וירושות ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני צוואות וירושות בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      ידועה בציבור

        ידועים בציבור הינו מונח משפטי המבקש להסדיר יחסים משפטיים בין שני בני זוג החיים ומנהלים משק בית משותף אך אינם נשואים למרות שהם נתפסים בעיני...

      המשיכו לקרוא >

      עורך דין הסכם ממון

        עורך דין הסכם ממון נחוץ לזוגות העומדים להתחתן מרצון למנוע מאבקים משפטיים עתידיים , או לאלו הנשואים המעוניינים לשמור על הביטחון והשקט הנפשי בחייהם המשותפים...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support