Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חיוב בעל לתת גט וכתובה

     

    מירר לה את החיים – ישלם 270,000 ₪ – "שלא תהא קלה בעיניו להוציאה"

     

    הקדמה :

     

    בעבר הרחוק הדיבור "כתובה" היה מעין הבטחה ג'נטלמנית כמעט אשר ברוב המקרים הגברים והנשים לא ייחסו לה חשיבות וכך היה המצב כמעט בכל התיקים שהגיעו להכרעה שיפוטית, מה גם שהסכומים בעבר היו זעומים יחסית .

    כיום המצב הוא שונה והכתובה הפכה להיות כלי רציני וחשוב במאבקי הגירושין כאשר הכלל המרכזי הוא חיפוש אחר האשם בפירוק התא המשפחתי ועת מוכח כי האשם רובץ לפתחו של הבעל אזי הוא יהיה חייב לשלם את הכתובה ואילו ככל שהאישה אשמה בדבר אין היא זכאית לכך.

    שאלת האשם או עילת הגירושין נתונה להכרעת בית הדין השומע את הצדדים ומחליט בכל מקרה לגופו האם יש מקום לחיוב בכתובה או שלא.

    אחת הסוגיות המתעוררות לפעמים היא גם שאלת גובה סכום הכתובה דבר שעדין אין תשובה סופית בפסיקת בתי הדין כאשר במקרים מסוימים הבעל מחויב לשלם מלוא הסכום גם אם היא מופקע ומוגזם ביחס ליכולת הבעל ובמקרים אחרים הסכום מתגמד לסכום הנהוג בסך של 120,000 ₪ עד 180,000 ₪ .

     

    והנה הסיפור מפתחו של בית הדין הרבני בחיפה:

     

    האהבה בין ישראל ואורנה פרחה לה מהר מאד והנה תוך שמונה חודשים בלבד נקבע מועד לחתונה והזוג היפה מוצא את עצמו בליל הכלולות , הכתובה נחתמה והכוס נשברה.

    לבני הזוג נולד תינוק לאחר שנה והעתיד היה ורוד, אלא שלגורל הייתה תוכנית אחרת עבור הצדדים .

    בעוד אורנה מתמודדת עם משברי ההורות והקושי שהותיר ישראל על שכמה בלבד בכל הנוגע לגידול התינוק, הוא מצא לעצמו פילגש עימה נהג לחלוק את זמנו .

    אורנה לא האמינה לשמועות וגם לא היה בידיה כל הוכחה לדבר וגם שהתעמתה עם ישראל הוא הכחיש בתוקף.

    ישראל שכנראה המתין לשעת כושר "לפוצץ" הכל , ביקש מאורנה להתגרש במהרה.

    אורנה לא הסכימה ואף הייתה מוכנה לתת לישראל עוד הזדמנות חרף הבגידה בה.

    ישראל העקשן לא התרצה והחליט לשים קץ לזוגיות, ומשכך פנה לבית הדין הרבני בחיפה וביקש לחייב את אורנה לקבל גט ממנו.

    אורנה אשר כבודה העצמי היה יקר לה הסכימה להתגרש עקרונית אך ביקשה לממש כל זכויותיה לרבות מזונות הקטין, מזונותיה ובעיקר את כתובתה.

    להפתעתה של אורנה, ישראל סירב לתת לה את הגט אותו הוא בעצמו ביקש מכח תביעתו לגירושין וכך ובמשך 6 שנים תמימות בהן אורנה הגיעה לגיל 37 ואין היא יכולה להינשא לאחר מחד ומאידך בעלה אינו עימה , המשיך ישראל  למרר את חייה בתקווה כי תוותר על הכתובה ועל יתר זכויותיה כתנאי לסידור הגט.

    לבית הדין הרבני בחיפה נמאס מתעלוליו של ישראל והוחלט ע"י שלושת הדיינים לחייב את ישראל לתת את הגט לאורנה וכי שאלת חיובו בכתובה תידון לאחר סידור הגט.

    ואכן הגט סודר לשמחתה של אורנה , והנה בית הדין עושה עימה חסד נוסף ולאחר הגט מחליט כי ישראל חייב לשלם לה את כתובתה במלואה בסך של 270,000 ₪ בין היתר בהתחשב בעגינות שהוא הטיל עליה במשך שש שנים ולאור חוסר תום הלב שלו בהגשת תביעת גירושין מחד ומאידך סירובו להסדיר הגט בפועל.

    ישראל לא אהב את ההחלטה בלשון המעטה והוא הגיש ערעור לבית הדין הרבני הגדול בירושלים אלא שתקוותו כי שם ימצא את הישועה הייתה לשווא ובית הדין הגדול שב וחייב אותו במלוא הכתובה הנ"ל וקבע חד משמעית כי בית הדין הרבני בחיפה צדק בהחלט בהכרעתו לעיל.

    יש לציין כי גם במקרים בהם האישה מגישה תביעה לגירושין אין בכך כדי לפגוע בזכותה לתבוע את הכתובה שלה ככל שתצליח להוכיח את עילת הגירושין כנגד בעלה ואת האשמה שלו בפירוק הזוגיות ולמען הסר ספק לא תמיד הדבר קל להוכחה בפועל .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

     

    להמלצות עלינו בעיתון תלחצו כאן

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      עורך דין הסכם ממון

        עורך דין הסכם ממון נחוץ לזוגות העומדים להתחתן מרצון למנוע מאבקים משפטיים עתידיים , או לאלו הנשואים המעוניינים לשמור על הביטחון והשקט הנפשי בחייהם המשותפים...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support