Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    התנגדות לצוואה – עורך דין צוואות וירושות בצפון

     

    בקרב הציבור לרב יש בלבול בין עצם עריכתה של צוואה ולבין תוקפה המחייב של הצוואה, בעוד עריכת הצוואה היא האקט הראשון הלכה למעשה אותו מבצע המצווה עצמו על מנת לקבוע מי הם יורשיו ומה חלקם בעיזבונו .

    אלא שהאקט המשלים שאין בלתו הוא דווקא לאחר פטירת המנוח אז היורשים או מי מהם בכדי לקבל תוקף משפטי מחייב לצוואה שבידיו חייב לבקש צו קיום של הצוואה מאת הרשם לענייני ירושה במחוז בו נפטר המנוח.

    אגב ניתן לבקש צו קיום צוואה גם מבית הדין הרבני אך זאת בכפוף להסכמת כל היורשים למתן סמכות לבית הדין הרבני לעשות כן.

    וכאן מתחיל הסיפור של התנגדות לצוואה כאשר מי מיורשיו או שאמור להיות מבין יורשיו של המנוח מעלה טענות כנגד תוקפה של הצוואה והדבר נקרא התנגדות לצוואה .

     

    מה קורה כאשר מוגשת התנגדות לצוואה ?

     

    עם הגשת ההתנגדות התיק עובר להליך משפטי בפני בית המשפט לענייני משפחה, כאשר הלכה למעשה הצד המבקש את קיון הצוואה הופך לתובע והצד המתנגד כנתבע ומתנהל משפט ככל משפט אחר שבסופו של יום בית המשפט מכריע בה האם לקבל את ההתנגדות משמע לבטל את הצוואה או לדחות את ההתנגדות משמע ליתן צו קיום צוואה.

     

    מהן העילות להתנגדות לצוואה ?

    רשימת העילות לפי חוק הירושה להגשת התנגדות היא רשומה סגורה המונה מספר עילות הנפוצות מביניהן היא זיוף חתימת המצווה, מערובות בערכית הצוואה, העדר כשירות לעריכת צוואה בגלל מצב קוגניטיבי, והשפעה בלתי הוגנת על המנוח .

    בנוסף יתכנו פגמים באופן עשיית הצוואה שיש בהם כדי להביא לביטולה ככל שהפגם לא ניתן לריפוי בהתאם להוראות החוק והפסיקה , כך למשל צוואה בעדים חייבת להיות בפני שני עדים וככל שבפועל היה רק עד אחד אזי אין זו צוואה והיא בטלה.

     

    האם כל השפעה נחשבת השפעה בלתי הוגנת ?

     

    ממש לא פעמים רבים מי מהיורשים לוקח חלק כלשהו באחד משלבי ערכית הצוואה למשל בן המסיע את אמו לעורך דין שיכין עבורה צוואה כשהוא יורש בה , כל עוד לא לקח כל חלק פעיל ולא השפיע השפעה בלתי הוגנת כפי שהיא מוגדרת בפסיקה לרבות תלות ביורש, אין פסול בדבר וכמובן כל מקרה נבחן לגופו.

     

    מחפשים עורך דין צוואות וירושות בצפון ?

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ירושה וצוואות  ,עורך דין מומלץ ירושה וצוואות בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      עורך דין מזונות

      עורך דין מזונות - עורך דין לענייני משפחה וגירושין, יטפל עבורכם בכל הנושאים הכרוכים בתיק הגירושין שלכם. כך  למשל יטפל עו"ד בדמי המזונות, בהסדרי הראייה,...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support