Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    נכסי קרייירה ופערי השתכרות בין בני זוג

     

    הבעל הצליח בגדול- האישה שותפה

     

    הקדמה :

     

    חוק יחסי ממון בין בני זוג קובע חלוקה שוויונית של כלל הרכוש שנצבר על ידי מי מהם בזמן הנישואין בחלקים שווים ואין נפקא מינה על שם מי רשום הרכוש או שילם את תמורתו או צבר אותו , למעט נכס שהוענק למי מהם במתנה או בירושה.

    כאשר אנו עוסקים בחלוקת רכוש כמו כספים בבנק או בית וכו' הדברים יחסית פשוטים כל עוד איש מהצדדים לא העלים זכויות בכוונה .

    כבר לא סוד שזכויות כגון פנסיה קופות גמל קרן השתלמות פיצויי פיטורין ואף ימי חופשה ומחלה שלא נוצלו על ידי מי מהצדדים מהווים אף הם חלק מכלל הרכוש המשותף שיש לחלק בין הצדדים דבר שנעשה בדרך כללי בסיועו של אקטואר שהוא רואה חשבון מומחה מטעם בית המשפט העורך חוות דעת לשומת זכויות וחובות הצדדים מכל מין וסוג.

    זאת ועוד עסק לרבות מוניטין שלו ונכסי הקריירה שצבר מי מהצדדים אף האו משותף.

    מה שרבים לא יודעים ובפועל הם מפספסים זה שיש עוד זכות שנולדה בשנים האחרונות פרי שינוי חקיקה שמשום מה עדיין אל נעשה בה שימוש במרבית התיקים בזמן פרוץ הסכסוך והיא שאלת פערי ההשתכרות בין שני הצדדים שנוצרו בזמן הנישואין שבסופו של יום בעת הגירושין האחד מהם ולא משנה הגבר או האישה בנה קריירה רצינית המעמידה אותו בפני יכולת הכנסה גבוהה ואילו השני לא התפתח ביחס אליו ויותר דאג לבית ולילדים ובדרך כלל אף סטטיסטית זאת האישה המקריבה את הקריירה שלה למען גידול הילדים ואילו הבעל פורץ גובלות.

    לפי החוק כיום דבר שהחל בפסק דין ישן יחסית נקבע כי הפער ביכולת ההכנסות של בני הזוג בשעת הגירושין מהווה אף הוא נכס בר איזון שיש לחלקו בין השניים בחלקים שווים כאשר הדבר יכול להיות בתשלום אחד לצד "החלש" או בתשלומים חודשיים לתקופה שיקבע בית המשפט.

    בדרך כלל הפסיקה הגדירה את הבעל בהקשר זה כ"קרייריסט" ואילו האישה "יושב אוהלים" והרי ברור שאין זה הוגן שלאחר הגירושין מלבד חלוקת הרכוש הרגילה האישה למשל תצטרך לבזבז את חלקה ברכוש בכדי לשרוד לאור הכנסתה הדלה ואילו הבעל שיצא בכל מקרה עם חלקו ברכוש "יחגוג" בעוד הכנסתו מאפשרת לו חיים בנחת.

     

    והנה סיפור אמיתי מבית המשפט לענייני משפחה:

     

    יוסי ורינת בני זוג שנישאו בשנת 2003 והביאו לעולם שלושה ילדים אותם גידלה בעיקר רינת שהיא עוסקת בחינוך בעוד יוסי איש ההייטק התפתח בעבודתו והמריא עד כדי כך שהפך למנכ"ל בחברה רצינית ואף הקים ומכר סטארטאפ .

    בשנת 2016 עלו חיי הצדדים על שרטון ועד מהרה החלו ביניהם הליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה.

    לאחר שמונה אקטואר שבחן את זכויות וחובות הצדדים בבנקים וכו' ומלבד נכסי הנדל"ן שחולקו נקבע כי על יוסי לשלם לרינת סך של 242,000 ₪ לצרכי איזון זכויות אלו.

    רינת טענה שאין די בסכומים הנ"ל כדי לשקף איזון הוגן בין השניים בעוד לטענתה נכון להיום יוסי בעל יכולת הכנסה גבוהה מאד ביחס של פי ארבע ממנה מאחר והוא פצח בקריירה מטאורית ואילו היא נאלצה מכוח המציאות לטפל בילדים וויתרה הלכה למעשה על רכישת מקצוע אחר או התפתחות כלשהי בתחום החינוך בו עסקה.

    כמו כן הטעימה רינת כי לאחר הפירוד מימש יוסי מענק שקיבל בגין מכירת חברת הסטארטאפ שהקים למרות שהמכירה מומשה לאחר הפירוד .

    יוסי התנגד כמובן נחרצות לטענותיה של רינת והדגיש כי די בזכויות שממילא היא לוקחת "ממנו" ואשר נחסכו בעיקר על ידו בכדי לשקף את האיזון בין השניים , במיוחד לאור העובדה לדידו שהיא מרצונה החופשי לא מימשה את פוטנציאל יכולתה ואי לה להלין אלא על עצמה.

    סגנית נשיאת בית המשפט למשפחה בחיפה אלה מירוז קיבלה את טענותיה של רינת וקבעהו חייבה את יוסי לשלם לגרושתו סך של 168,000 ₪ בנוסף לסכומים לעיל קרי 242,000 ₪ וזאת בגין פיצויים על פערי השתכרות  הדרמטיים וחצי מהמענק שקיבל בעקבות מכירת חברת הסטארט-אפ שלו למרות שהמכירה הייתה לאחר הפירוד.

    כב' השופטת תהתה על  גישתו של יוסי וציינה כי לרינת לא הייתה הפריווילגיה בכלל להשקיע בהתפתחות המקצועית שלה בהתחשב בכך שלצדדים שלושה ילדים שמישהו כן צריך לגדל .

    עוד הדגישה השופטת כי יוסי כן יכל להשקיע את כולו בקריירה תובענית רק משום שרינת  כן נכחה בבית גידלה את הילדים ודאגה למשק הבית כולל לרווחתו.

    וכדברי השופטת: "הצלחתו המטאורית של הנתבע ופערי ההשתכרות המשמעותיים שפתח כלפי התובעת, התאפשרו על בסיס ויתורים מקצועיים מצידה , ולא רק על בסיס כשרונו המבורך של הנתבע."

    בסיכומו של דבר כן השתכנעה כב' השופטת כי יש לחייב את יוסי כאמור בפיצויי בגין פערי ההשתכרות שנוצרו וגם חלקה של רינת באותו מענק ובסך הכל 168,000 ₪ ועדו 10,000 ₪ הוצאות משפט בהם הוא חויב.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support