Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    כמה אפשר לתבוע דמי מזונות ילדים

     

    האם יש מינימום לדמי מזונות ילדים?

     

    עד לשנת 2017 החוק בישראל קבע סכום מזונות של דמי מזונות ילדים שעמד על סך של כ- 1300 ₪ ואשר גדל בחלוף השנים אלא שבשנה זו ניתן פסק דין מפתחו של בית המשפט העליון בע"מ 919/15 אשר שינה את האופן בו מחושבים דמי מזונות הילדים של הורים יהודים בישראל והלכה למעשה מאז אין כבר מינימום של מזונות ילדים למעט ילדים עד גיל 6 שהחיוב לגביהם לא השתנה?

     

    אז איך מחשבים את המזונות נכון להיום?

     

    קודם כל רצוי להתייעץ עם עורך דין מזונות ילדים שייעץ לכם בהתאם למקרה הספציפי שלכם כיצד אכן לחשב את דמי המזונות של ילדיכם. בפועל ילדים מעל גיל 6 שני ההורים חייבים במזונות שלהם בהתאם לשני פרמטרים האחד גובה השכר הפנוי של כל אחד מההורים והשני זמני השהות של הילדים אצל כל אחד מההורים במהלך החודש בעיקר ימי הלינה אצל כל הורה .

     

    מה השתנה בעצם על פי פסק הדין בבע"מ 919/15 ?

     

    מה שהשתנה האו הקביעה של בית המשפט העליון כי החיוב שהוטל אבסולוטית בעבר על האב בלבד בגין צרכים הכרחיים של הילדים עד גיל 15 השתנה וחיוב זה הוגבל עד גיל 6 למרות הדין העברי המחייב את האב היהודי כן לזון את ילדיו בגין הצרכים ההכרחיים עד גיל 15 ופועל יוצא מכך אין כבר הבדל בין אבא ואמא לאחר גיל 6 והמזונות מחלקים בין שניהם.

     

    האם השינוי רק במצב של משמורת משותפת ?

     

    ממש לא השינוי חל בכל מצב של חלוקת זמני שהות , אם כי בפועל השינוי המשמעותי הוא בגובה דמי המזונות של הילדים באם אכן קיימת משמורת משותפת מלאה ובאם שני ההורים מרוויחים אותו הדבר אז במצב זה אין חיוב בכלל בדמי מזונות ילדים למעט השתתפות של שני ההורים בחלקים שווים בהוצאות שאינן תלויי שהות כגון חינוך בריאות ביגוד ועוד .

     

    כמה בערך אפשר לתבוע מזונות ילדים?

     

    נכון להיום להבדל מבעבר שהיה מינימום קובע כמעט של 1300 שח העומד בערכו כיום אף על 1700 ש"ח לילדים שמתחת לגיל 6 ואילו בעבור ילדים  מעל גיל 6 אין מינימום והכל בעצם נקבע בהתאם להערכת בית המשפט כאשר מקובל היום לטעון כי מזונות כל ילד הם בסדר גודל של 2400 ש"ח ללא מדור אך סכום זה יש לחלק בין שני ההורים בהתאם כאמור לזמני השהות והפער בהכנסות .

     

    כיום מוערכים צרכיו ההכרחיים של כל קטין בסך של כ – 1600-1700 ₪ שאינו כולל מדור והוצאות מיוחדות אחרות לרבות חינוך ובריאות שאף אינו דורש ראיה.

    ראה בעניין זה את עמ"ש 32172-11-17 מחוזי ת"א מיום 10/1/19.

    זאת ועוד, לפי הפסיקה ברמ"ש 59188-10-18 כב' השופט צבי ויצמן הטעים שם כי ברוח ההלכה של בע"מ 9191/15 בשקלול של הצרכים ההכרחיים והצרכים מדיני צדקה עליהם ידובר לאחר הגיע הקטינים לגיל 6 נקבע כי דמי המזונות עומדים על 2250 ₪ ללא מדור והוצאותיו.

     

    האם אפשר לחייב את האם במזונות ?

     

    כן בהחלט אם האמא מרוויחה יותר מהאבא והמשמורת משותפת אז אין כל סיבה שהאמא לא תחויב במזונות הילדים בגלל הפער  בשכר של השניים .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      ניכור הורי ומשמורת

        האמא מנעה קשר עם האב- הילד עבר אליו   הקדמה :   שאלת משמורת הילדים והסדרי הראיה עימם הינה סוגיה שיכולה להיות קלה ביותר לפתרון ככל ששני ההורים אכן...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support