Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    התנגדות לצוואה – עורך דין ירושה וצוואות מומלץ

     

    הילדים נגד האלמנה

     

    הקדמה:

     

    חוק הירושה מסדיר מי יהיו יורשיו של כל אדם ההולך לעולמו ומה חלקם בנכסיו שהיו לו ערב מותו . ככל שאדם הולך לעולמו ומותיר אחריו רק ילדים ללא בן/בת זוג הרי כל עיזבונו עובר לילדיו ולילדיו בלבד בחלקים שווים.

    במידה ואדם מעוניין בתוצאה אחרת מהאמור לעיל, לדוגמא אם ברצונו שלא כל ילדיו יהיו יורשיו או כי חלקו של כל אחד מהם יהיו שונה אזי עליו לערוך צוואה בחייו שתשקף את רצונו.

    רצונו נאמר ולא רצון זולתו כמובן! וממה נפשך? קיימים מצבים בהם אדם אכן עורך צוואה שעל פניה נראית תקינה אלא שבפועל תוכנה אינו משקף את רצון המת מסיבות שונות לפעמים בגלל מצבו הבריאותי והעדר כשירתו לדוגמא, ולפעמים בשל השפעה בלתי הוגנת של אדם מסוים שהיה מעורב בעריכת הצוואה והיה לו אינטרס בעשייתה, או שמא היא זוייפה?

    במקרים כאלו מי שנפגע מאותה צוואה חייב להגיש לאחר פטירת המנוח התנגדות לצוואה ועליו להוכיח את טענותיו לעיל על מנת שבית המשפט יוכל לבטל את הצוואה דבר שאינו קל בכלל.

    לא כל השפעה נתפסת כבלתי הוגנת אלא שכזו שפגעה ברצונו האמתי של המנוח וגרמה לו לכתוב ולהסכים לתוכן שלא נבע ממחשבותיו שלו אלא של זולתו.

    אגב בהקשר לכתבה כאן , יוער כי בהעדר צוואה ילדיו של אדם יורשים מחצית מעזבונו ככל שיש לנפטר בן/בת זוג ואת כל העיזבון אם אין לנפטר בן /בת זוג .

     

    והנה הסיפור מפתחו של בית המשפט לענייני משפחה :

     

    אברהם ז"ל נישא לנינה שהייתה  צעירה ממנו ב 12 שנים זאת בשנת 2003 סמוך לאחר פטירת אשתו המנוחה דבר שלא מצא חן בעיני שלושת ילדיו מנישואיו הקודמים שאף התעמתו כבר אז עם נינה כי רצונה לשלוט באביהם הזקן בשעת מצוקה וכי עצם ההיכרות שלהם דרך אתרי שידוך פסולה מיסודה .

    אברהם לא שמע לקולם של ילדיו ואת אהבתו לנינה לא הסתיר וכך הם חיו במשך 12 שנים נשואים באושר עד אשר הלך לעולמו בשנת 2013 .

    במשך כל אותם שנים הקשר בין אבהרם לבין ילדיו היא רופץ אם בכלל ורווי מאבקים אף משפטיים בנושאים שונים והם מעולם לא הכילו את חייו החדשים והמאושרים של אביהם וראו בו כמי שבגד באמן המנוחה ואף בהם.

    לאחר פטירתו הגישה נינה בקשה לצו קיום צוואתו של אבהרם משנת 2006 בה הוריש לה את כל רכושו ושלל את כל ילדיו מכל חלק בעיזבונו.

    הילדים התנגדו לצוואה שעברה לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה.

    הילדים טענו כי אביהם היא במצב בריאותי בעיקר נפשי רע סמוך לחתימתו של הצוואה שאף היא נחזתה כמזויפת מה גם שלדידם נינה ניתקה אותו מהם ושלטה בו ובמעשיו והיא השפיעה עליו השפעה בלתי הוגנת והוא נענה לה וחתם על צוואתו זו למענה שלא מרצונו.

    נינה דחתה על הסף את טענות הילדים והטעימה כי לאורך כל השנים מי שאכן ניסה לסכסך ולהרחיק היו אלו הילדים שמעולם אל ידעו לתת לה כבוד דבר שהעציב את אביהם ומה שגרם לריבים וסכסוכים שרחק החמירו בחלוף השנים וכי הוא החליט על דעת עצמו לערוך הצוואה מתוך אכזבה מהם ולא בשל שום השפעה מצידה עליו.

    הילדים הדגישו כי חלק ממסע ההשפעה על אביהם כלל איום של נינה שהיא תעזוב אותו אם יתעקש על חתימה על הסכם ממון כפי שדרשו ילדיו ממנו לעשות, וכי ה יא עשתה כל הליך הצוואה ב ״בהליך בזק סודי״ על מנת להשיג את מבוקשה שלא כחוק.

    נינה מנגד טענה כי היו אלה הילדים שלחצו על אביהם כדי להחתים אותה על הסכם ממון אלא ש הוא עצמו אל רצה בדבר וראה בו כסוג של פגיעה באמון בין הצדדים וכי אכן אהבה רבה שררה בין הצדדים ולא כדברי הילדים כאילו בתור "צעירה" פיתתה אותו בעוד היא עצמה הייתה בת 62 בזמן היכרותם ואכן שניהם חיפשו קשר חם ואוהב .

    נינה הדגישה את היחס המחפיר לו זכה אברהם ז"ל מילדיו כולל ניהול הליכים משפטיים בגלל סכסוך כספי עם אחד הבנים ונתק מוחלט עם בן אחר ואילו טענות קשות ל"גניבת" כספים מצד הבת דבר שגרם לו אכזבה רבה מהם.

    כב' השופטת אילת גולן-תבורי מינתה מומחים לבדיקת חתימתו של המנוח ומצבו ושניהם קבעו כי החתימה היא שלו וכי מצבו היה די טוב בכדי להבחין בטיבה של הצוואה.

    השופטת דחתה על הסף הטענה לעניין השפעה בלתי הוגנת וקבעה כי יחסי המנוח עם הילדים היו יחסי איבה כפי שהעיד בין השאר אחיינו ואין פלא שהמנוח בחר להוריש הכל לנינה .

    מכל אלה דחתה השופטת את ההתנגדות לצוואה וקבעה כי היא תקפה והיורשת היחידה של העיזבון תהיה נינה בלבד והילדים אף חוייבו בהוצאות משפט בסך 40,000 ₪ .

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בדיני ירושות וצוואות  ,עורך דין מומלץ בדיני צוואות וירושות ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני צוואות וירושות בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support