Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תביעה לביטול הסכם גירושין

     

    אישור וביטול הסכם גירושין?

     

    הסכם גירושין הוא בדרך כלל תוצר של משא ומתן בין שני בני הזוג ולרב ערוכי דינם ועם חתימת ההסכם יש דרישה על פי סעיף 2 לחוק יחסי ממון לאשר את ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אישור ההסכם אינו עניין פורמאלי אלא מהותי שבלעדיו אין תוקף להסכם הגם שהוא נחתם וזאת כאשר הרציונאל העומד מאחורי הדרישה הוא לוודא שאכן בני הזוג חותמים על ההסכם לאחר שהבינו את תוכנו ועשו כן מרצון טוב וחופשי .

     

    תביעה לביטול הסכם גירושין – האמנם אפשרי ?

     

    אפשר בהחלט להגיש תביעה לביטול הסכם גירושין לאחר אישורו , אמנם עסקינן בתביעה שסיכויה קלושים מאד מאחר ונקודת המוצא כי אישור ההסכם בבית המשפט מהווה ראיה כמעט מכרעת לגבי רצון הצדדים וכל ניסיון לטעון אחרת לאחר מכן כגון כפיה או עושק או הטעיה וכו' קשה מאד שבית המשפט יקבל אותן ותביעה לביטול ההסכם בדרך כלל דינה נגזר להפסד למעט במקרים חריגים .

     

    היכן יש להגיש תביעה לביטול ההסכם ?

     

    תביעה לביטול הסכם יש להגיש בפני הערכאה השיפוטית שאישרה אותו ובדרך כלל בפועל התיק מגיע לאותו שופט שאישר את ההסכם מה שמקשה את הסיכוי לטענה כי העותר  לביטול הסכם הגירושין לא הבין או תוכן ההסכם טרם אישורו בפני אותו שופט . למען הסר ספק קל מאד להגיש תביעה אך השאלה מהי התוצאה בסופו של יום ?

     

    האם ביטול הסכם גירושין מבטל את הגירושין :

     

    לא . אקט הגירושין הוא לעולם בסכמות בית הדין הרבני וסידור הגט הוא בלתי חוזר גם אם הסכם הגירושין עליו חתומים הצדדים בנוגע לחלוקת הרכוש למשל יבוטל מכל סיבה , הרי הגט כפר נעשה ולא יחול כל שינוי בהקשר זה .

     

    האם מי שחתם על הסכם גירושין טרם אישורו יכול לחזור בו?

     

    בהחלט שכן כל עוד ההסכם לא אושר בבית המשפט , כל אחד מבני הזוג יכול לחזור בו ולבקש לנהל משפט במקום לאשר את ההסכם.

     

    האם הסכם שלא אושר יש לו תוקף משפטי?

     

    ברגיל ללא אישור הסכם גירושין אין לו תוקף מחייב , ברם במצבים מיוחדים בהם מוכח כי ההסכם קויים דרך התנהגות הצדדים אז ניתן יהיה להכשירו כמחייב את הצדדים חרף אי אישורו בבית המשפט כחוק .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      עורך דין הסכם ממון

        עורך דין הסכם ממון נחוץ לזוגות העומדים להתחתן מרצון למנוע מאבקים משפטיים עתידיים , או לאלו הנשואים המעוניינים לשמור על הביטחון והשקט הנפשי בחייהם המשותפים...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support