Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    הסכם ממון – עורך דין ענייני משפחה מומלץ

    הסכם ממון

     

    הסכם ממון הוא הסכם שנערך על פי הוראות חוק יחסי ממון בין בני זוג התשל"ג 1973 וזאת למי שמעוניין לחרוג ממנגנון ברירת המחדל הקבוע בחוק גופו לאיזון משאבים בין בני הזוג בעת פקיעת הנישואין . ההסכם יכול להיערך בין שני בני זוג בשלושה מצבים אפשריים : הראשון הסכם טרם הנישואין , השני הסכם במהלך הנישואין והשלישי הסכם לקראת גירושין .

     

    איפה מאשרים הסכם ממון ?

     

    הסכם ממון יש לאשר בכל מקרה בכדי לתת לו תוקף משפטי . במקרה של הסכם טרם הנישואין ההסכם יכול להיות מאשר בפני שלושה גורמים הראשון בפני נוטריון , השני בפני עורך הנישואין והשלישי בבית המשפט. ברם הסכם במהלך הנישואין או הסכם לקראת גירושין חובה שיאושר אך ורק בערכאה שיפוטית או בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

     

    האם זוג ידועים בציבור חייבים גם לאשר הסכם ממון ביניהם?

     

    לא. ידועים בציבור לא חייבים לאשר ההסכם בדומה לבני זוג נשואים וההסכם ביניהם מחייב לפי חוק החוזים ולא לפי חוק הסכם ממון ובכל מקרה ההסכם בכתב ביניהם מהווה ראיה למה שהם סיכמו ביניהם. יחד עם זאת ידועים בציבור המבקשים לאשר הסכם ממון או הסכם לחיים משותפים ביניהם כן יכולים לבקש אישור כזה בבית המשפט לענייני משפחה.

     

    איך אפשר לשנות הסכם ממון שאושר בבית משפט ?

     

    אי אפשר לשנות את ההסכם ללא אישור חוזר של בית המשפט ועל כן בני זוג למשל שעורכים הסכם לקראת הגירושין וחוזרים לחיות ביחד בדיעבד וסבורים כי חזרתם מבטלת את ההסכם ותוקפו הם טועים ושומה עליהם כן לאשר את ההסכם בבית המשפט לרבות ביטולו בהסכמה.

     

    האם הסכם ממון יכול להחיל הוראות לעניין ירושה ?

     

    לא. הוראות לעניין גורל רכושו של אדם לאחר פטירתו יש לערוך בצוואה בלבד כך שלמעשה אם בני זוג עורכים ביניהם הסכם ממון למשל של הפרדה רכושית טוטאלית בכוונה שכל אחד ישמור את רכושו לעצמו בחייו וגם לאחר פטירה לילדיו, הרי שעל כל אחד מהם לערוך במקביל צוואה שבה יקבע את אשר יעלה בגורל רכושו לאחר פטירתו שאם לא כן הנותר בחיים עלול לרשת מחצית מהרכוש של בן הזוג הנפטר שבפועל אילו היו נפרדים טרם הפטירה לא היה מגיע לו כלום .

     

    האם אפשר לבטל הסכם ממון שלא בהסכמה לאחר שאושר ?

     

    חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג – 1973 קובע כי הסכם ממון יעשה בכתב, וכי הוא טעון אישור ערכאה שיפוטית ובלא אישור שכזה אין לו תוקף. דרישת המחוקק להתערבותה של ערכאה שיפוטית – או בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה – ואישורה נובע מההכרה במורכבות וייחודיות היחסים בין בעל ואישה, ומהצורך בבירור כי ההסכם נעשה מתוך רצון חופשי וללא לחץ וכי שני הצדדים הבינו במה מדובר ומהן תוצאות ההסכם עליו הם חותמים (ע"א 1629/11 מאיר יצחקי נ' סמדר וכטר. מכאן, שלהסכם ממון אשר אושר על ידי בית המשפט יש מעמד מיוחד (בע"מ (ת"א) 242/04). בעת חתימה על הסכם שכזה, נוצרת ציפייה לפיה ההסכם מסיים את הסכסוך בין הצדדים וכי לאחר החתימה עליו – יסתיים ההליך המשפטי ולאף צד לא תהיה כל תביעה או טענה כנגד משנהו.

     

    בית המשפט יעשה שימוש במשורה בסמכותו ויורה על ביטול הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין רק כאשר מתקיימים טעמים כבדי משקל המצדיקים את המסקנה כי דינו של ההסכם להתבטל (ע"א 11750/05 יעל שמר נ' בנק הפועלים בע"מ, (לא כן שכן כאשר המדובר בהסכם גירושין שהוא למעשה חוזה יחס).

     

    מתי מומלץ לערוך הסכם ממון ?

     

    כדאי לערוך הסכם לבני זוג שאחד מהם יש לו מראש רכוש רב שהוא מבקש לשמור עליו ככל שהצדדים מתגרשים , או בני זוג בפרק ב המבקשים לשמור על הרכוש שיש להם לילדיהם מהנישואין הקודמים ובכלל בכל מקרה בו מבקשים לקבוע תנאים שהם שונים מהאמור בחוק יחסי ממון הקובע שיתוף מלא בכל הרכוש שמי מבני הזוג יצבור במהלך הנישואין  .

     

    עורך דין מומחה בדיני משפחה  ועורך דין הסכם ממון ידאג לכם בעריכת הסכם מפורט הצופה פני עתיד בכדי להועיל לכם בזמן המשבר ואין המדובר בסתם פיסת נייר אלא במסמך קריטי שיש לשקול היטב את כל מלה ואות בו גם כאשר בזמן עריכתו לרב יחסי בני הזוג טובים הם  .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support