Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    פיצויים בגין הזנחת ילדים – עורך דין ענייני משפחה

     

    ילדים זה לא הפקר !!!

     

    הקדמה :

     

    על פניו נראה כל כך ברור כי מי שמביא ילדים לעולם ירצה להיות בקשר עימם ולגדלם בחום ובאהבה, גם אם הזוגיות עם ההורה האחר עלתה על שרטון.

     

    אמנם במציאות לא תמיד אחד ההורים מתפקד כמצופה ממנו למען הגנה על שלום ילדיו ובריאות נפשם, כך שישנם לא מעט אבות הסבורים כי די להם בתשלום המזונות החודשיים של ילדיהם בכדי למלא אחר חובתם ההורית ?!!!

     

    כל עוד ההורה מקיים קשר ולו מינימאלי עם ילדיו נראה כי אין פתרונות של קסם בחוק בכדי לחייבו לפגוש בילדיו מעבר לרצונו ויכולתו לעשות כן .

     

    ברם במקרים המתאימים של העדר קשר רציף וסביר בין האב לילדיו, הדבר יכול לגרום להגדלת המזונות של הקטינים לאור עול פרנסתם המוטל על האם והגדל מטבע הדברים בהעדר לקיחת אחריות מצד האב.

     

    השאלה היא מה קורה כאשר האב נעלם לחלוטין מחיי ילדיו ומנתק עימם כל קשר ???!!!

     

    התשובה תלויה כל מקרה לגופו ונסיבותיו אמנם במקרים המתאימים, יהיה ניתן להגיש תביעה כנגד ההורה הנוטש ולתבוע פיצויים ממנו על הנזק שנגרם לילדים כתוצאה מהנטישה.

     

    הדברים חלים על האב ועל האם כמובן כאחד אם כי החיים מלמדים כי רב מקרי הנטישה הם של האבות.

     

    והנה הסיפור הטרגי של משפחת אמין:

     

    למשפחת אמין נולדו בשנות השמונים שלושה ילדים, דוד, בתיה ואברהם , לדאבונם הרב בעוד הם קטינים אימם שמה קץ לחייה .

     

    אביהם "המהולל" של הקטינים מר יצחק אמין במקום לקחת אחריות ולהעניק להם את כל עולמו לאור אובדן האם, הוא פשוט נטש אותם בהיותם בגיל הרך ומאז חייהם הלכו והתדרדרו בין יתר הם שהו במקלטים ובמשפחות אומנה והגיעו לכדי שימוש בסמים קשים ועבריינות.

     

    בשנת 1998 הגישו הילדים לאחר שהגיעו לגיל בגרות, לבית המשפט המחוזי בת"א, תביעה שהייתה ראשונה מסוגה בעיתו בטענה כי נטישת האב גרמה להם נזק רב והוא חייב לפצות אותם.

     

    בית המשפט שהביע מורת רוח ושאט נפש מהתנהגות האב, קיבל את תביעת הילדים ופסק כי על האב לפצות כל אחד מילדיו בסכום של 350,000 ₪ .

     

    האב "המסכן" הגיש ערעור על פסק הדין לבית המשפט העליון וביום 16/5/99 התכנסו שלושת שופטי העליון, יצחק אנגלרד, יצחק זמיר ותאודור אור, אשר דחו את הערעור פה אחד, ואף חיזקו את פסיקת בית המשפט המחוזי בלשון חד משמעית כנגד האב שם קבעו בין השאר כי " קושיות לבו של האב כלפי ילדיו מזעזעת את הנפש ותחושתנו המוסרית מתקוממת נגד האכזריות שבהתנהגות זו ".

     

    בהתאם לפסק דין זה אשר אכן נסיבותיו מיוחדות , יכול כל ילד וגם כל הורה הטוען כי ההורה האחר נטש לחלוטין את ילדיו, להגיש תביעה נזיקית לקבלת פיצוי משמעותי בגין הנזק שנגרם לנפשו ועתידו של הילד אותו הפקיר ההורה האחר בדרך כלל כמעין עונש ונקמה בהורה האחר מבלי להפנים כי הניזוק העיקרי ואולי היחידי זה הילד עצמו מבשרו ודמו!!!!!!

     

    יוער כי במחקרים שונים נקבע זה מכבר כי תופעת הנטישה איומה יותר ממוות, כי לפחות במקרה של מוות הילד יודע שההורה מת. במקרה של נטישה הילד יודע שהאב קיים ופשוט לא רוצה לראות אותו ואז כל הדימוי העצמי נפגע בצורה מזעזעת.

     

    סוף דבר :

     

    ישנם  מקרים ברורים שכולנו מזדעזעים כשאנו שומעים עליהם כיצד הורה הורג את ילדיו, יחד עם זאת מקרי "רצח" רבים מתרחשים בנשמותיהם של ילדים רבים שמי מהוריהם פשוט שכח שהם קיימים, ועליהם רובנו לא שומעים. אולי הגשת תביעות שיש לצדן עונש כספי יכולה להניא הורה מלנהוג באכזריות בילדו ולו למען בטחון כספו שלו.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support