Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    צוואה הדדית – עורך דין ירושה וצוואות

     

    צוואה הדדית ?

     

    צוואה הדדית הינה תוצר של שינוי חקיקה בשנים האחרונות המאפשר לבני זוג לערוך צוואה יחידו כאשר כל צד למעשה מסתמך על האמור בצוואת רעהו . להבדל מצוואה רגילה שהיא צוואה חד צדדית של האדם שאינו חייב אף לשתף בעצם עשייתה הרי צוואה הדדית נערכת במשותף מתוך רצון מפורש ששני הצדדים מודעים לה ומבקשים להכתיב את התוצאות המשותפות שלאחר פטירת שניהם כל אחד בתורו.

     

    האם חובה להוריש הכל לבן הזוג האחר בצוואה הדדית?

     

    ממש לא פשוט כל צד יכול לקבוע את אופן חלוקת עיזבונו לאחר פטירתו ושני הצדדים חותמים על כך , ברם בפועל מרבית בני הזוג אכן עורכים צוואה לפיה מי שהולך מבין שניהם לעולמו השני יורש את מלוא רכושו ורק לאחר לכתו של השני לעולמו הכל עובר לילדי הצדדים המשותפים.

     

    האם הנותר בחיים חייב לשמור על הרכוש שירש על פי הצוואה ההדדית?

     

    לא. מי שנותר בחיים יכול לעשות ברכושו ככל העולה על רוחו ורק מה שנאשר מרכוש זה לאחר לכתו הוא לעולמו בתורו שלו , יועבר ליורשים הקבועים בצוואה ההדדית ואף יורש עתידי על פי אותה צוואה הדדית לא יכול למשל למנוע מההורה שלו לפעול ברכוש שירש כולל חיסולו המלא של רכוש זה בחייו של הנותר בחיים.

     

    האם אפשר למנוע שינוי צוואה הדדית ?

     

    בשום פנים ואופן לא . כל צד יכול לשנות את רצונו בכל עת בחייו ולערוך צוואה הדדית אלא ששינוי זה נעשה להבדל מצוואה רגילה בהתאם להוראות החוק כולל הודעה על ביטול בחיי שני הצדדים על מנת לאפשר לצד האחר לשנות אף הוא את צוואתו או השבת כל אשר ירש הנותר בחיים ליורשים על פי החוק ככל ששינוי הצוואה נעשה לאחר פטירת המצווה הראשון.

    סעיף 8.א (ב) לחוק הירושה הקובע כי : "לביטול צוואה הדדית לא יהיה תוקף אלא אם כן יתקיים אחד מאלה :

    בחייהם של שני בני הזוג – המצווה המבקש לבטל את צוואתו ימסור הודעה בכתב על ביטול הצוואה למצווה השני, נמסרה הודעה כאמור, בטלות הצוואות ההדדיות של שני המצווים.

    לאחר מות אחד מבני הזוג –

    • כל עוד לא חולק העיזבון – בן הזוג שנותר בחיים ומבקש לבטל את צוואתו יסתלק שלא לטובתו, לטובת ילדו או לטובת אחיו של המוריש, מכל מנה או מכל חלק בעיזבון שהוא אמור לקבל לפי הצוואה ההדדית של המצווה שמת.
    • לאחר חלוקת העיזבון – בן הזוג שנותר בחיים ומבקש לבטל את צוואתו ישיב את כל שירש לפי הצוואה ההדדית לעיזבון, ואם השבה בעין בלתי אפשרית או בלתי סבירה – ישיב את שווי המנה או החלק בעיזבון שירש.

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ?

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בדיני ירושות וצוואות  ,עורך דין מומלץ בדיני צוואות וירושות ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני צוואות וירושות בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      חלוקת זמני שהות

        משמורת ילדים, אחזקת ילדים או בביטוי הנכון בימינו חלוקת זמני השהות בין קטינים לבין הוריהם לאחר שאלו נפרדו או התגרשו זמ"ז הינו אחד הנושאים הרגישים...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support