Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תביעת כתובה מן העיזבון – עורך דין ירושה בצפון

     

     

    כתובה מן העיזבון

     

    סוגית הכתובה נפוצה בדרך כלל במסגרת הליכי גירושין בין בני זוג אמנם לא רבים יודעים כי לכתובה משמעות רבה גם בזמן פטירתו של הבעל.

     

    הלכה למעשה המועד של החיוב בכתובה הוא הגירושין או שמא הפטירה של הבעל.

     

    במסגרת הליכי הגירושין לא תמיד קל להוכיח את הזכאות לכתובה ולא פעם האיש נוחלת אכזבה בכך, ואילו מנגד במסגרת תביעה של הכתובה לאחר פטירת הבעל הלכה למעשה אין כל טענה שיכולה לשלול את כתובתה אך זאת בכפוף לבחינת חלקה היחסי בעיזבון עצמו .

     

    אכן בפרקטיקה אין הרבה תביעות כתובה כנגד העיזבון זאת מן הטעם הפשוט שלרב היורשים הם האלמנה והילדים ובוודאי שהאמא לא תרצה לתבוע את ילדיה או שמא חלקה בעיזבון עולה על שווי הכתובה .

    היכן אפשר לתבוע כתובה מן העיזבון ?

     

    להבדל מהתביעה במסגרת הליכי גירושין שם הסמכות היא של בית הדין הרבני בלבד, הרי התביעה לאחר פטירת הבעל מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה כפי שנקבע בין השאר בבג"ץ 2621/100 לוי' נ בית הדין הרבני פ"ד נד(3) 809  .

     

    להבדל מבית הדין הרבני שם נוטים לא לשערך את הכתובה , הרי שבבתי המשפט לענייני משפחה ולמרות שהדבר לא התקבע כנורמה עדיין, הרי שבית המשפט כן נוטה לשערך את הכתובה ולהעמידה על הסכום הריאלי קרי הצמדה לממד המחירים לצרכן .

    דוגמא למצבים בהם כדאי לתבוע כתובה מן העיזבון?

     

    נניח למשל שהבעל הולך לעולמו ומותיר מאחוריו אישה מנישואין טריים עמה בעוד בעברו היה נשוי ויש לו ילדים עבורם הוא ערך צוואה שמבטיחה כי מלוא רכושו יועבר אליהם . במקרה זה סביר להניח אם הנישואין טריים שטרם צברו הצדדים רכוש רב המשותף מכח חוק יחסי ממון, כך שהאלמנה לא יכולה לתבוע חלק ברכושו של בעלה מנוח משזה היה שלו בטרם נישא לה, ואילו משעשה צוואה לטובת ילדיו, הרי היא לא נמנית על יורשיו על פי חוק היורשה והלכה למעשה יוצאת ללא כלום. והנה הכתובה שלה נכנסת לפעולה והיא כן יכולה לתבוע את ילדיו של המנוח שכן יצטרכו לשלם לה מתוך עיזבנו של המנוח את הכתובה בטרם זה יחולק ביניהם.

     

    מחפשים עורך דין צוואות וירושות בצפון ?

     

    עורך דין צוואות ויורשות מומחה בתחום יסייע בידיכם לממש את מלוא הזכויות על פי החוק המשלבים חוקים שונים הן מדיני המשפחה והן מדיני הירושה בישראל ואף מן הדין העברי .

     

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ירושה וצוואות  ,עורך דין מומלץ ירושה וצוואות בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      מזונות זמניים

        מזונות זמניים ?   בכל תביעה רגילה לא ניתן לכל החלטה "על החשבון" ובית המשפט פוסק רק בסיום כל ההליכים בבית המשפט בכל התביעה לגופה . לא...

      המשיכו לקרוא >

      הסכם גירושין ושלום בית ?!

                                   חזרתם לשלום בית? ומה עם הסכם הגירושין!   הקדמה :   חייהם המשותפים של בני זוג נשואים מסתיימים בדרך כלל כשהם מתגרשים זמ"ז , מחלקים את רכושם המשותף ומסדירים...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support