Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    פיצויים בגין בגידה , האמנם? עורך דין ענייני משפחה

    על גירושין ובגידה 

     

    הקדמה :

    אין ולא יכול להיות צל של ספק כי בגידה של מי מבני הזוג גורמת לצד הנבגד צער וכאב רב . השאלה היא האם יש משמעות לכאב זה מבחינת החוק והאם הנפגע יכול לתבוע פיצוי בגין כך ? התשובה המשפטית על פי הפסיקה הרווחת נכון להיום היא שלילית.

    החוק אינו רואה בבגידה כסוג של עוולה המצדיקה הענקת פיצוי להבדל לדוגמא מתקיפה פיזית המהווה לא רק עבירה פלילית אלא גם עוולה על פי פקודת הנזיקין המזכה את הקורבן בפיצוי.

    במקביל על פי הפסיקה של בית המשפט העליון נכון להיום אין גם כל קשר בין חלוקת הרכוש השוויונית בין הזוג לבין הבגידה .

    אין גם קשר בין משמורת וזמני השהות עם הקטינים לבין מעשה הבגידה ומי שיכול וייחשב בן זוג "רע" אינו בהכרח "הורה" רע .

    כן לבגידה יש משמעות על חיוב הבעל הבוגד בכתובה ותוספת כתובה או להיפך בשלילת הכתובה ותוספתה מהאישה הבוגדת .

     

    והנה סיפור אמיתי מאולם בית המשפט לענייני משפחה:

     

    אלירן ויסמין חיו להם באושר ועושר במשך 10 שנים במהלכם נולדו להם 3 ילדים משותפים, זאת עד אשר אלירן החל לחשוד ביסמין אהובת ליבו לאחר שהחלה למחוק את כל ההודעות ולהשתיק את הצלצול של הטלפון הנייד שלה , זאת בנוסף לכך שהתחמקה מכל מגע מיני עמו.

    בשנת 2009 ולאחר שאלירן שכר שירותיו של חוקר פרטי  מטעמו הוא גילה לתדהמתו כי אשתו בוגדת בו עם צעיר בחוג פילאטיס עמו התאמנה מסתבר תרתי משמע.

    יסמין אשר צפתה בבגידתה שלה בשידור חי בקלטת לוהטת למגינת ליבו של אלירן, לא יכלה שלא להודות במעשיה ולהביע חרטה שלא היה בה די למניעת פירוק התא המשפחתי .  מיד לאחר מכן אלירן הפגוע נטש את ביתם המשותף ועד מהרה ביקש להתגרש ממנה והם אכן התגרשו מבלי שהיא תקבל כתובה.

    אם לא היה די בכך ולאחר הגט גילה אלירן הנבגד והשבור ממילא לתדהמתו הרבה, כי בנו הקטן שאך נולד לפני הפירוד, אינו בנו הביולוגי וזאת לאחר שערך בדיקת  DNA באמצעות רוק ששלח למעבדה בארה"ב משאין החוק בישראל מתיר זאת מחשש לממזרות ועדיין ייחשב כבנו מכח הכלל "רב בעילות אחר הבעל".

    אלירן הגיש כנגד יסמין תביעה נזיקית במאות אלפי ₪  בה טען כי הבגידה וגילוי האמת אודות הילד שסבר לתומו שהוא בנו ועמו נתק קשר כעת,  גרמו לו נזקים נפשיים חברתיים וכלכליים בעוד הפך לטענתו ל"צל של עצמו", סובל מדיכאון קשה ואינו מסוגל לנהל מערכת זוגית, או להאמין בבני אדם ובעיקר בבנות המין היפה בעולמינו.

    יסמין התנגדה למבוקשו של אלירן וטענה כי המדובר בתביעת סרק נקמנית בין השאר בהתבסס על ההלכה המשפטית כי נזקי הבגידה אינם מוכרים במשפט הישראלי מה גם שאלירן חתם על הסכם גירושין במסגרתו ויתר על תביעות עתידיות. עוד טענה יסמין כי הבדיקה שערך אלירן לבנם אינה חוקית משנעשתה בניגוד לחוק. מכל מקום הכחישה יסמין את טענותיו של אלירן כי נגרם לו נזק כלשהו בעוד המדובר באדם מוצלח בתפקיד ניהולי בכיר, ואף נמצא בזוגיות מזה כבר כשנתיים.

    כב' השופטת שפרה גליק מבית המשפט לענייני משפחה במחוז תל אביב כעסה על אלירן ופועלו בביצוע בדיקה האסורה על פי החוק בישראל והעירה כי מעולם לא הגיש תביעה לשלילת אבהות.

    השופטת לא קיבלה את טענותיו של אלירן כי יסמין הודתה בבגידה וקבעה מפורשות כי גם אילו היה מצליח להוכיח את הבגידה כמקובל ובראיות חוקיות, ממילא אין בכך כדי לזכותו בפיצוי כלשהו, וזאת בהדגישה כי "הניאוף כלל לא נחשב לעילת תביעה בנזיקין בשל הרתיעה של בית המשפט מלחדור לתוכן תוכן של מערכות יחסים אינטימית ".

    בנוסף קיבלה השופטת את טענתה של יסמין כי "סעיף העדר  תביעות"  עליו חתם אלירן בהסכם הגירושין מונע ממנו מלתבוע את יסמין ממילא, גם אם הייתה לו עילת תביעה וגם אם היה מוכיח את נזקיו, נטל שלא עמד בו .

    השופטת דחתה את התביעה וחייבה את אלירן דווקא בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 35,000 ₪ בהם תשמח יסמין לשדרג את מכון הפילאטיס של המאהב שלה על חשבון בעלה לשעבר.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      חלוקת זמני שהות

        משמורת ילדים, אחזקת ילדים או בביטוי הנכון בימינו חלוקת זמני השהות בין קטינים לבין הוריהם לאחר שאלו נפרדו או התגרשו זמ"ז הינו אחד הנושאים הרגישים...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support