Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חיוב בגט וחלוקת רכוש שווה למרות הבגידה

     

    האישה חיה עם גבר זר- הבעל חייב לתת גט וחצי בית

     

    הקדמה:

    אחת מהסיבות הנפוצות לפירוק התא המשפחתי היא הבגידה . כשאישה בוגדת בבעלה ויש ראיות חד משמעיות לכך היא מפסידה את כתובתה ותוספת כתובתה והבעל ממש לא יכול למחול לה על ניאופה ולמעשה היא "אסורה על בעלה ועל בועלה".

     

    מובהר בזאת כי למעשה הבגידה או כל עילה אחרת הנוגעת לאשמת מי מהצדדים בפירוק התא המשפחתי, אין כל משמעות מלבד שאלת הכתובה ומזונות האישה, כך שענייני הרכוש אין להם כל קשר לבגידה דבר שהוכרע סופית לאחרונה בבית המשפט העליון בפסק דין שקבע חד משמעית כי לא מענישים בן/בת זוג במסגרת חלוקת הרכוש בשל האשם בפירוק הזוגיות בין היתר בעקבות בגידה .

     

    משום מה בציבור חרף האמור לעיל עדיין קיימת תפיסה וכאילו מעשה הבגידה יגרום לצד הבוגד להפסד כלשהו בעיקר בנושא חלוקת הרכוש דבר שאין לו על מה לסמוך וכך גם לא בשאלת משמורת ומזונות הילדים אין שום קשר למעשה הבגידה .

     

    בשל כך ולמרות שהדבר נשמע אבסורד לפעמים ההודאה בבגידה רק מזרזת את הגירושין וחלוקת הרכוש ולא ההיפך.

     

    מי שמסרב לתת או לקבל את הגט חרף חיוב מבית הדין הרבני זכאי הצד האחר לבקש צווי הגבלה כנגדו שהם מעין סנקציות בכדי לגרום לו לציית להחלטה כגון שלילת רישיון בנק ו/או הגבלת חשבון ועוד …

     

    כמו כן אישה מסורבת גט רשאית לתבוע מזונות "מעוכבת מחמתו" אף אם היא עובדת וזאת עד אשר תזכה לקבלת הגט המיוחל ויתרה מכך לתבוע פיצויים בגין העגינות בבית המשפט למשפחה.

     

    והנה המקרה של השבוע :

     

    יוסי ויהודית בנו זוג החיים בפירוד מזה כשלוש שנים הגיעו לפתחו של בית הדין הרבני בפתח תקווה במסגרת תביעתה של יהודית לחיובו של יוסי בגט .

    יהודית הטעימה בתביעתה בכנות רבה כי לא רק שהצדדים חיים בנפרד אלא שהיא אף מקיימת זוגיות בפרהסיה עם אהוב ליבה עמו היא מתגוררת .

    יוסי שהבהיר כי אכן חייה עם גבר זר של אשתו ידועים לו ואין זה סוד התנגד לתת לה גט ושלא מתוך אהבה או רצון לשלום בית אלא בטענה כי יעשה כן רק לאחר שהצדדים יסדירו את המחלוקת הרכושית ביניהם בעיקר סביב חלוקת ביתם המשותף.

    עלה בבירור מטיעוניו של יוסי כי חלומו שיהודית תסכים לוותר על חלק נכבד מחלקה בבית לטובתו וזאת בשל בגידתה בו , חלום שהתבסס על תקווה שמצפונה ידריך אותה לכך ובנוסף על בסיס אותה מחשבה כאמור לעיל כי אישה שבגדה בבעלה מפסידה רכושה !!!!!

    יהודית הטעימה כי לא בכדי ברחה מיוסי ומצאה את עצמה בזרועותיו של גבר אחר , אלא שעשתה כן לאור התנהגותו האלימה והאובססיבית של יוסי כלפי לארוך השנים .

    בית הדין הרבני לאחר ששמע את הצדדים באריכות והיה ברור שהטענה כי יהודית מקיימת יחסים עם גבר אחר הינה טענת אמת , קיבל את התביעה של יהודית וחייב את יוסי לתת לה גט.

    כב' הדיינים בראשות כב' הרב אברהם שמן,  התרשמו שליוסי אין כל סיבה משכנעת לסירובו לתת גט לאשתו "הנואפת" למעט רצונו העז ללחוץ עליה בתקווה להגיע לוויתורים בענייני הרכוש, בעיקר בעניין הבית .

    בית הדין הרבני הבהיר בהחלטתו כי מאחר שיוסי אסור על אשתו לפי ההלכה, שכן הייתה עם גבר אחר, ( "אסורה על בעלה ועל בועלה") הם מחייבים אותו לתת ליהודית גט והודיעו לו ברחל בתך הקטנה כי באם יסרב לתת הגט הרי היא תוכל לבקש כנגדו צווי הגבלה.

    בפסק דין ציינו הדיינים, כי ברור שבני הזוג לא מעוניינים אחד בשנייה ומודעים לכך שהאישה כבר אסורה לבעלה לפי ההלכה היהודית כיוון שהיא חיה עם גבר אחר.

    וכדברי הדיינים " אין לבעל הסברים משכנעים לשאלה מדוע אינו מעוניין לגרש את אשתו, מלב הניסיון ללחוץ אותה בבית הדין בכדי להשיג רווחים בבית המשפט, רווחים שכאמור אינם ברי השגה בבית הדין . "

    הדיינים בחנו את ההלכה החלה לגבי בעל שמסרב לגרש את אשתו אף שבגדה בו ונאסרה עליו, וקבעו שנכון לעכשיו הם ינקטו בדרך של חיוב בגט והורו למזכירות בית הדין לקבוע בהקדם מועד לסידור הגט וקבעו חד משמעית כי אין קשר בין ענייני הרכוש המתבררים בבית המשפט לבין סידור הגט ואין הם מקבלים את עמדתו של יוסי שביקש הלכה למעשה כתנאי לגט להסדיר נושא זה.

    בכדי להדגיש בפני יוסי את מצבו המשפטי באם יסרב לתת את הגט ליהודית בנסיבות, הדיינים הבהירו שאם יוסי לא יסכים לשתף פעולה הם יטילו עליו צווי הגבלה  כאמור כגון מו שלילת כרטיסי אשראי, סגירת חשבון בנק, שלילת רישיון, פרסום שמו ברבים ואפילו מעצר. עוד ציינו הדיינים שיהודית תוכל להגיש בקשה לפסיקת מזונות אישה עד לסידור הגט מכח הטענה של "מזונות מעוכבת מחמתו" שמשמעה שאינה יכולה להינשא לאחר בגלל סירובו לתת גט חרף פסק הדין.

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה בצפון ? משרד עורכי דין המאם חליחל ( ראש פינה – זיכרון יעקב ) ניסיון של מעל 25 שנים בדיני משפחה וירושה עם אלפי לקוחות מרוצים.

     

    להמלצות עלינו בעיתון תלחצו כאן

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      בגידה תקיפה וכתובה

                                                 מי תקף את מי ומי בגד במי? חצי כתובה   הקדמה :   אלימות, בגידה, גירושין , רכוש וכתובה כולם שלובים זב"ז . אם הבעל אלים ובוגד והדבר...

      המשיכו לקרוא >

      צו הגנה

        צו הגנה הוא צו אשר בית המשפט יכול לתת כנגד בן (או בת) משפחה, המאפשר להרחיק אדם מביו ולהגביל את אפשרותו לבוא במגע ובקשר עם...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support