Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    סרבנות גט- חיוב בפיצויים

    האישה מסרבת לקבל גט – הבעל יקבל פיצויי 200,000 ₪

     

    הקדמה :

     

    מי לא שמע על המושג "סרבנות גט" ??? ומי לא הכיר אישה או גבר המייחלים לסידור גט אך אינם זוכים לו אפילו כאשר ההליכים המשפטיים בין השניים נמשכים שנים על גבי שנים !!!!

    לא פעם שני הצדדים מבינים כי כלו כל הקיצים וכי אין כל סיכוי לאחות את הקרע ביניהם אלא שבגלל שיקולים כלכליים לפעמים או בשל שיקולים של "אגו " פעמים אחרות, אחד הצדדים אינו מסכים לסידור גט והזמן חולף ועימו חיים שלמים שלא חוזרים….

     

    ומה החוק אומר :

     

    למעשה עפ"י הדין העברי לא ניתן לסדר גט ללא הסכמת שני הצדדים מרצון טוב וחופשי. כאשר אין הסכמה הצד המעוניין להתגרש מגיש תביעה לגירושין בפני בית הדין הרבני והוא חייב להוכיח כי קיימת "עילת גירושין" הנוגעת להתנהגות פסולה של הצד השני לדוגמא אלימות או בגידה ועוד עילות שונות וככל שאין עילה אז בית הדין לא יכול לתת החלטה לחיוב בגט, ואילו ככל שישנה עילה אזי בית הדין יכול לתת החלטה לחיוב בגט ובהמשך סנקציות שיגרמו לצד המסרב לגט לעשות כן כמו שלילת רישיון נהיגה / צו עיכוב יציאה מן הארץ ואף מאסר בפועל.

    בתי המשפט לענייני משפחה פיתחו בשנים האחרונות מנגנון שאינו מקובל יש לומר על בתי הדין הרבניים ובמסגרתו מי שמסרב לסידור גט בניגוד להחלטת בית הדין הרבני, יצטרך לשלם לצד השני המייחל לגט פיצוי מכובד המשתנה ממקרה למקרה.

    תחילה בתי המשפט העניקו פיצויים לאישה בעיקר מהבעל המותיר אותה עגונה, אלא שכיום גם הגבר בנסיבות המתאימות יזכה לקבל פיצויי מהאישה סרבנית הג

     

     והנה הסיפור מפתחו של בית המשפט לענייני משפחה:

     

    בשנת 1983 עזב יוסי את אשתו שרה ומשפחתו ומאז לא שב לדירת המגורים המשותפת, אלא שלטענתו, כל ניסיונותיו להתגרש משרה במשך 29 שנים תמימות עלו בתוהו והיא סירבה לקבל את גיטה חרף החלטה מפורשת של בית הדין הרבני שחייבה בכך.

    יוסי הנואש הגיש תביעה נזיקית בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה נגד שרה  ותבע פיצוי בגין עגינותו ואף לדמי שימוש ראויים בדירתם המשותפת בה השתמשה האישה לבדה במשך שנים.

    בית המשפט קבע כי עצם הסירוב להתגרש מקים את עילת הסרבנות המזכה בפיצוי, שכן כמו האישה, גם הגבר נפגע מכך שאינו יכול להמשיך לחיות את חייו כרצונו, בפרט, כשרק לעיתים רחוקות מתיר בית הדין הרבני לגבר להינשא לאישה נוספת מה שקרוי היתר נישואין .

    כב' השופט הטעים כי תופעת סרבנות הגט היא תופעה בזויה הראויה להיעלם ממחוזותינו …

    באשר לשיעור הנזק פסק השופט, כי מחד, יש להבחין בין שיעור הנזק שנגרם לאישה, אשר מנועה מלהקים משפחה עם גבר אחר, שאחרת ילדיה היו ממזרים, לעומת הגבר, שיכול להקים משפחה ללא חשש ממזרות, אולם מאידך ביקש להדגיש, כי אין לזלזל בנזק שנגרם לגבר שמנוע מלהינשא כדת וכדין בשנית.

    לאור האמור לעיל בדרך כלל אישה תקבל פיצוי גבוהה יותר, ואכן כך היה עד היום עת גברים חויבו בסכומים שהגיעו אף לכדי 700,000 ₪, ואילו הגבר יקבל פיצוי נמוך יותר אך עדיין יש בו משום מסר מרתיע לכל אישה שתסרב לסידור גט בניגוד להוראות בית הדין הרבני .

    בית המשפט חייב במקרה זה את שרה בפיצוי בסך של 200,000 ₪ בגין נזקיו של יוסי.

    למען הסר ספק אין משמעות האמור לעיל כי גבר או אישה חייבים מידית להסכים להתגרש מחשש לחיובם בפיצויים, אלא אך ורק כאשר יש חיוב סופי בגט .

     

    סובלים מסרבנות גט? תפנו לעורך דין מומחה בגירושין עורך דין מומחה בענייני משפחה שיסייע לכם בתהליך הקשה מנשוא. עורך דין המאם חליחל מומחה בענייני משפחה בצפון .

     

    מחפשים עורך דין ענייני משפחה מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בענייני משפחה וגירושין  ,עורך דין מומלץ בדיני משפחה בצפון ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני משפחה וגירושין בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support