Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    זכויות בני זוג בזמן ירושה – עורך דין ירושה וצוואות

    זכויות בני זוג בירושה?

     

    חוק הירושה בישראל קובע את זהות היורשים לאחר פטירתו של האדם וזאת בהעדר צוואה כאשר קיים מנגנן קבוע של חלוקת העיזבון בין היורשים לפי מדרגות כאשר בראש ובראשונה בן הזוג הנותר בחיים והילדים כמובן . האמור להלן חל ללא כל קשר לזהות הנפטר הבעל או האישה והשימוש בדוגמא להלן רק לצרכי נוחות.

     

    מה חלקו של בן/בת זוג לאחר פטירה :

     

    החוק קובע שני מצבים לפיהם משתנה חלקו של בן/בת הזוג הנותר בחיים , המצבר הראשון הוא שלאחר פטירה נותר מלבד בת הזוג למשל ילדים או הורים של הנפטר ובמצב הזה בת הזוג יורשת מחצית מהרכוש של המנוח . למען הסר ספק אם יש ילדים אז ההורים לא יורשים כלום כי הילדים קודמים להם, ובמצב השני שהמנוח הותיר בת זו ללא ילדים וללא הורים אלא לדוגמא אחים וכו' במצב הזה בת הזוג יורשת 2/3 מהרכוש של בעלה המנוח ויתר היורשים מקבלים 1/3 .

     

    האם חלוקת העיזבון כוללת כל הנכסים ?

     

    ככל שהמנוח מותיר ילדים מלבד בת הזוג או הורים אז כן החלוקה היא של כלל הרכוש מלבד רכב של המשפחה ותכולת הבית , ואילו במצב שלא נותרו ילדים או הורים אז מלבד 2/3 הרכוש האישה מקבלת את הבית ששימש למגורי הצדדים מלבד הרכב ותכולת הבית .

     

    האם לבן הזוג הנותר בחיים זכות נוספת שלא לפי חוק הירושה ?

     

    כן. בן הזוג הנותר בחיים רשאי להגיש תביעה לאיזון משאבים בכדי שבית המשפט יקבע את היקף העיזבון למעשה מתוך כל הרכוש הרשום על שם הנפטר לקבוע את חלקו של הנותר בחיים על פי חוק יחסי ממון בדרך כלל מחצית , שישאר של הנותר בחיים לא כיורש אלא מכח חוק יחסי ממון  ואז ורק אז החלק שנותר בבעלות המנוח בלבד מתחלק למעשה בין היורשים כך שלרב חלקה של האישה למשל מגיע לכדי 3/4 מכלל הרכוש שהיה רשום על שם בעלה מנוח ולא רק חצי.

     

    מה עוד אישה יכולה לתבוע בנוסף לחלקה בירושה?

     

    האישה ורק האישה במקרה הזו ולא הבעל יכולה לתבוע את הכתובה שלה מהיורשים לפני חלוקת העיזבון של בעלה אבל זאת ככל שחלקה בירושה שלו אינו עולה על ערך התביעה. בדרך כלל המצב מתרחש באם הבעל למשל מותיר צוואה ושולל את חלקה של האישה בירושה בדרך כלל בעוד הצדדים מנהלים הליכי גירושין ובמקרה הזה האישה כן רשאית לתבוע את הכתובה אף בבית המשפט לעניין משפחה כחוב של הבעל בצירוף הצמדה אותו תקבל מהיורשים .

     

    האם יש זכות יחודית של בן/ בת הזוג בבית המגורים ?

     

    כן לפי סעיף 115 לחוק הירושה בן את בת הזוג המתגוררים בבית משותף יש להם זכות שימוש בבית לפני מימושו בין כלל היורשים וזאת בהתאם לקביעה של בית המשפט לזמן שייקבע ובאיזו תמורה בדרך כלל מאד מופחתת וזאת כהגנה עליו לאחר פטירת שותף דרכו.

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בדיני ירושות וצוואות  ,עורך דין מומלץ בדיני צוואות וירושות ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני צוואות וירושות בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      סרבנות גט- מאסר בכלא

        את מסרבת לקבל גט? יש סיכוי שתהיי בכלא   הקדמה:   גירושין על פי ההלכה היהודית נעשים בהסכמה חופשית מרצון טוב ואין לבית הדין סמכות להורות על מתן צו...

      המשיכו לקרוא >

      ניכור הורי ומשמורת

        האמא מנעה קשר עם האב- הילד עבר אליו   הקדמה :   שאלת משמורת הילדים והסדרי הראיה עימם הינה סוגיה שיכולה להיות קלה ביותר לפתרון ככל ששני ההורים אכן...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support