Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חוק הירושה – עריכת צוואות והתנגדות לצוואה

     

    מי הם היורשים על פי חוק הירושה או על פי צוואה ?

     

    כשאדם הולך לעולמו תמיד יש לו יורשים והשאלה מי הם ? על פי חוק הירושה קבועה ברירת מחדל לפיה יורשיו של אדם הם קרוביו ממדרגה ראשונה בראש ובראשונה הילדים ועמם בן או בת הזוג שנותר בחיים . ככל שאדם מבקש לקבוע יורש אחר מלבד אלו הקבועים בחוק או בחלקים אחרים יכול לעשות כן רק באמצעות צוואה . כדי לוודא כי רצונכם יכובד לאחר פטירה כדאי להסתייע בעורך דין מנוסה בעריכת צוואות של משרד עורכי הדין המאם חליחל.

     

    איך אפשר להגיש התנגדות לצוואה?

     

    עם פטירתו של אדם שערך צוואה מי מיורשיו על פי הצוואה אמור להגיש בקשה לקבלת צו קיום צוואה בעוד מי שחושב כי הוא נפגע מתוכן הצוואה יכול להגיש התנגדות בפני הרשם לענייני ירושה וכדאי להיות מלווה בייצוג של עורך דין התנגדות לצוואה בכדי למקסם את הסיכוי שלכם לזכות בהליך קשה ולא פשוט זה.

     

    מה יכולים להיות נימוקי ההתנגדות לצוואה?

     

    במצב שבו יש התנגדות לצוואה עורך דין לדיני משפחה מומחה בהגשת בקשות להתנגדות לצוואה יעלה את הטענות הנכונות ביניהם אי כשירות של המנוח לעריכת צוואה, מעורבות בעריכת צוואה, זיוף חתימה על צוואה , השפעה בלתי הוגנת על המנוח בערכית הצוואה ועוד .בחוק הירושה קיימת רישמה סגורה של עילות להתנגדות שיש בה כדי להביא לביטול הצוואה לאחר פטירת המנוח דבר שהוא קשה מאד בהיותו מנוגד לכלל העל הקרוי "כיבוד רצונו של המת".

     

    על מי הנטל להוכיח את כשרות הצוואה ?

     

    בדרך כלל הנטל להוכיח את נכונות ואמיתות הצוואה מוטל על הצד המבקש לקיימה , ברם במקרים מסויימים הנטל עובר למתנגד ולשם הרמת נטל הראיה ונטל השכנוע , נחוץ לשכור את שירותיו של עורך דין צוואות וירושות בצפון בכדי לעמוד בנטל זה וכפי שנקבע בפסיקה "צוואה שלא נפל בה פגם פורמאלי צורני היא בחזקת כשרה והנטל לפסילתה מוטל כל כולו על הטוען לכך, על המתנגדים נטל השכנוע להוכחת טענותיהם" . ראו לעניין זה דנ"א 1519/95 היועמש" נ מרום פ"ד מט(1) 318 עמ 327 .

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה בדיני ירושות וצוואות  ,עורך דין מומלץ בדיני צוואות וירושות ידאג לתת לכם מענה מקיף שלא תפספסו זכויות לפי החוק  . המאם חליחל עורך דין ונוטריון מומחה בדיני צוואות וירושות בצפון לקבלת יעוץ משפטי מקצועי משרד עם ניסיון רב שנים בתחום  .

     

     

     

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      דיני צוואות נוספים

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support