Facebook Whatsapp

לקביעת פגישת ייעוץ

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    חוק חלוקת פנסיה בין בני זוג שנפרדו

    הפרודה והפנסיה 

     

    הקדמה :

     

    כלל יודע הוא כי פנסיה שצובר אחד מבני הזוג במהלך הנישואין היא משותפת לשני בני הזוג ובשעת חלוקת הרכוש היא נחשבת לאחד המרכיבים החשובים ביותר.

    עד לחודש 8/14 החוק הטיל את חובת תשלום הפנסיה על בן הזוג שצבר אותה ולא על קרן הפנסיה שבה היא נצברה, ובשל כך עם מותו של בן הזוג גם הפנסיה הלכה לעולמה יחד עמו .

    רבים קיבלו החלטה המחייבת בתשלום פנסיה אך בפועל היה קושי רב במימושה הואיל ולא היה ניתן לעקל אותה לפי החוק ולמעשה ההחלטה נותרה כאבן שאין לה הופכין.

     

    האם גירושין פוגעים בזכות לקבלת פנסיה ?

     

    חלק מהנשים העדיפו אף לא להתגרש ולסבול את החיים במחיצת בן זוגן רק כדי שלא לאבד את הזכות לקבלת הפנסיה עם פטירתו, הואיל ותקנון הפנסיה קבע חובה לחיים משותפים בטרם הפטירה על מנת להעניק את הפנסיה לאלמנה ופירוד בין השניים היה בו די לגרום להפסד הזכאות. כמובן האמור כאן חל על שני המינים ולא רק על הבעל.

     

    מה החוק קובע היום  בעניין חלוקת פנסיה בזמן גירושין?

     

    בחודש 8/14 חוקק חוק חדש ( חוק לחלוקת חיסכון פנסיוני בין בני זוג שנפרדו, התשע"ד 2014) חשוב משאין כמותו ומומלץ לכל אלו שכבר התגרשו כאשר ישנה פנסיה העומדת על הפרק לבחון  האם החוק חל לגביהם בשל המגבלות בחוק עצמו, כאשר לפיו השתנו סדרי עולם של ממש, כך שהלכה למעשה מי שחייב לשלם את הפנסיה לבת הזוג היא קרן הפנסיה עצמה שמנפיקה אף תלוש בהתאם ולכל ימי חייה של הגרושה גם אם בעלה לשעבר שצבר את הפנסיה הלך בטרם עת.

    עורך דין לענייני משפחה יעזור לכם לקבל את מלוא הזכויות בעקבות הגירושין כולל חלוקת פנסיה .

     

    והנה סיפור אמיתי מאולמו של בית המשפט לענייני משפחה:

     

    רינה נישאה למשה אדם אלים במיוחד אשר הנהיג בביתם משטר של טרור יומיומי . פעם אחר פעם ברחה רינה מביתם המשותף אך שבה תמיד למען הילדים או שמא בגלל הבושה או בגלל האשליה שמשה יטיב את דרכו וחלומה לבית חם בישראל יתגשם בסופו של יום.

    רינה התבדתה ובכל פעם האלימות רק החמירה עד אשר פגעה גם בילדיהם אשר הנזק שנגרם להם מהמשך הנישואין היה גרוע מכל נזק הכרוך בגירושין. לאחר שהילדים גדלו , רינה אזרה אומץ ועזבה את הבית תחילה למעון לנשים מוכות ובהמשך לדירה משלה כאשר משה לא ידע את כתובתה.

    משה העריץ המשיך לשלוט מרחוק ברינה וכך למרות ששרץ בביתם וכאילו היה שלו בלבד , היא לא העזה מפחד ממנו לתבוע אותו למכירת הבית וקבלת חלקה בו ואף לא תבעה מזונותיה ונותרה "נשואה" למשה על הנייר מאחר ולא הסכים לעולם לתת לה גט והיא פשוט הרימה ידיים ונמנעה מלנקוט בהליכים כדי לחייב אותו בגט והכל מחשש מאיומיו ומעשיו לאחר שחוותה מנחת זרועו הקשה שבעה מדורי גיהינום.

    והנה הגורל עצמו עשה את העבודה ומשה הלך לעולמו ורינה זכתה "לחופש" לו היא ייחלה לאחר ששילמה מחיר כבד מנשוא.

    משה עבד בעירית ת"א והיה זכאי לפנסיה חודשית בזמן פטירתו. וכאן מתחיל עוד "סרט" בחייה של רינה אשר סברה לתומה כי פנייתה לקבלת הפנסיה המגיעה לה כ"אשתו" של משה תתקבל בברכה ובמידי אלא שהיא נדהמה לגלות כי לא כך הם פני הדברים והעיריה דחתה את בקשתה.

    במקרה של רינה מזלה השתנה לטובה לאחר שהגישה תביעה לבית הדין לעבודה כנגד העיריה ושם נקבע לאחר הליך ארוך ומייגע כי רינה צודקת וכי היא זכאית לפנסיה מהעיריה .

    המעניין במקרה של רינה שבית הדין קבע כי למרות שאכן היה פירוד של קבע ולמעשה שנים הצדדים לא חיו יחדיו אלא שעצם העובדה שרינה נפרדה ממשה בגלל אלימותו אין זה צודק לשלול ממנה את הפנסיה ולמעשה "להעניש " אותה על זה שספגה מכות מבעלה וברחה ממנו.

    כמו כן קבע בית הדין כי רינה הייתה זכאית למזונות אילו היה לה אומץ לתבוע את משה ומכח החוק הנ"ל אישה הזכאית למזונות אפילו פרודה מבעלה תזכה בפנסיה והעובדה שלא תבעה אותו בפועל למזונות שוב מחשש מאלימותו לא פוטרת את העיריה מתשלום הפנסיה.

    עכשיו רינה חיה בבית הצדדים כאשר חלקו של משה בו עבר אליה בירושה כי הוא "שכח" לעשות צוואה שתשלול את זכויותיה בו, ואילו ילדיה ויתרו על חלקם היחסי (1/4) בבית למענה , מקבלת פנסיה מהמדינה ומנסה לשקם את חייה גם אם במאוחר…ומשה ?    ז"ל.

     

    מחפשים עורך דין ירושה וצוואות מומלץ בצפון ?

    עורך דין המאם חליחל , עורך דין מומחה ענייני משפחה  ,עורך דין מומלץ ענייני משפחה וגירושין בצפון עם ניסיון רב שנים בתחום  שידאג לתת לכם מענה מקיף למימוש מלוא הזכויות שלכם לפי החוק  .

    לקביעת פגישת ייעוץ

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר



      מאמרים נוספים

      מזונות ילדים

        עד ליום 19/7/17 דיני המוזנות בישראל נפסקו על פי הדין האישי של ההורים כך שלפי הדין העברי חויב האב במזונות ילדיו עד הגיעם לגיל 15...

      המשיכו לקרוא >

      אלימות במשפחה

        לצערינו, אנו עדים למקרים רבים וקשים של אלימות במשפחה. מדי יום שומעים על עוד רצח וכל פעם בדרך אכזרית אפילו יותר ויותר זאת מלבד מקרה...

      המשיכו לקרוא >

      פיצויים בין בני זוג

        שאלת הפיצויים מבוססת על שאלת הנזק ושאלת הנזק תלויה בשאלת האשם ושאלת האשם תלויה באחריות המושגית של האדם כלפי רעהו ובין לבין הקשר הסיבתי, האשם...

      המשיכו לקרוא >

      לקביעת פגישת ייעוץ

      השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        קידום אתרים לעורכי דין
        Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support